• پژو 208 نسخه رالي
  • پژو 208 نسخه رالي
  • پژو 208 نسخه رالي

ادای احترام به پژو 205

معرفی پژو 208 نسخه رالی

13 آذر 1402 17:31

شاید دیگر از روزهای اوج پژو در رالی خبری نباشد، اما یک فروشنده سوئیسی، محصولی را آماده کرده که دوست‌داران هاچ‌بک اسپرت پژو را به وجد می‌آورد. این فروشنده آن را به عنوان یک نسخه ویژه و محدود معرفی کرده که برای جشن چهلمین سالگرد پژو ۲۰۵ توربو ۱۶ طراحی شده است.

طراحی پژو 208 نسخه رالی

پژو ۲۰۸ رالی مدل ۲۰۲۳، به خودرو نمادین رالی 205 Turbo 16 Group B ادای احترام می‌کند و جانشین معنوی نسخه‌های محبوب رالی قانونی ۲۰۶ و ۱۰۶ است.

در نگاه اول می‌توان فکر کرد که ۲۰۸ رالی، تریم اسپرت با مشخصات فابریک کارخانه‌ای است. این مدل مستقل توسط Garages-Hotz، فروشنده پژو و سیتروئن در سوئیس، ساخته شده است.

پژو 208 نسخه رالی

این مدل نوستالژیک، طبق نسل دوم و نسخه قبل از فیس‌لیفت پژو ۲۰۸ ساخته شده که فقط در نسخه پنج درب در دسترس بود.  ویژگی قابل توجه آن، رینگ‌های فولادی ۱۶ اینچی با رنگ سفید است که با رنگ بدنه و گلگیرها هماهنگ شده. خبری هم از ارتقای عملکرد و شاسی برای آن نیست.

سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن عبارتند از نام 208 Rallye روی ستون‌های C، استیکر Peugeot Talbot Sport روی شیشه جلویی و استیکرهای رنگی رالی. چراغ‌ها نیز از نوع هالوژن هستند.

پژو 208 نسخه رالی

در فضای داخلی، روکش فیبرکربن فیک روی داشبورد و پنل‌های در دیده می‌شود. حروف قرمز پژو روی فرمان و روکش پارچه‌ای صندلی با دوخت قرمز از دیگر ویژگی‌های آن است.

مشخصات فنی پژو 208 نسخه رالی

این نسخه خاص از پژو 208 از پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری PureTech  نیرو می‌گیرد. خوسبختانه این نسخه توربوشارژ است و بنابراین ۹۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولید شده از طریق گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود.

ممکن است این خروجی چندان زیاد نباشد؛ اما بسیار شبیه به خروجی پژو ۲۰۵ رالی اصلی است. تفاوت اینجاست که نسل دوم ۲۰۸ برابر ۱۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد و بنابراین ۳۷۲ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه قهرمانی ۲۰۵ است.

پژو 208 نسخه رالی

نکته مثبت درباره این محصول آن است که با خودرویی مدرن رو به رو هستیم، که تمام ویژگی‌های ایمنی، راحتی و امکانات را ارائه می‌دهد. متاسفانه این فروشنده سوئیسی هیچ تغییری را در بخش شاسی ایجاد نکرده است. یک تعلیق محکم‌تر می‌توانست آن را بهتر کند.

قیمت پژو 208 نسخه رالی

پژو ۲۰۸ رالی اکنون با قیمت ۲۸,۰۵۷ دلار در سوئیس فروخته می‌شود. البته می‌توانید نسخه پایه ۲۰۸ را نیز با قیمت کمتر خریداری کرده و ویژگی‌های نسخه رالی مانند رینگ‌های سفید را به آن اضافه کنید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران