• کانسپت ديده نشده تويوتا

الماس‌های پنهان

آشنایی با چند کانسپت دیده نشده از تویوتا

14 آذر 1402 18:48

خودروهای مفهومی یا کانسپت، گاهی برای نمایش توانایی طراحان شرکت‌ها و در بسیاری از مواقع به عنوان پیش‌­نمایش از محصولات آینده معرفی می‌شوند. اما در برخی موارد، این خودروها هرگز به معرض نمایش عمومی درنمی‌­آیند.

5 خودروی کانسپت تویوتا که خودروساز ژاپنی از آنها به عنوان «الماس‌های پنهان» یاد کرده هم در این رده قرار می­‌گیرند، نمونه‌­هایی که توسط استودیو کالتی در کالیفرنیا طراحی شده و تاکنون، عمر خود را پشت درهای بسته سپری کرده‌­اند. البته حالا تویوتا تصمیم گرفته این خودروها را در فضای مجازی معرفی کند.

تویوتا فیوچر های پرفورمنس

این خودروی اسپرت که در سال 1989 طراحی شده، ویژگی‌های بسیار جالبی همچون روکش شفاف چرخ‌های جلو یا هواکش تاشو در بخش عقب را به همراه دارد. البته همان‌طور که حدس می‌­زنید، هیچ‌کدام از این ویژگی‌ها هرگز در محصولات تویوتا به‌کار نرفته است.

تویوتا کانسپت برقی

مدت‌ها قبل از آنکه ایده طراحی پریوس به ذهن طراحان تویوتا خطور کند، یک خودروی دو در هاچ‌بک با پیشرانه برقی توسط استودیو کالتی طراحی شده بود. بدنه آیرودینامیک این خودرو بر تایرهای نازک قرار گرفته است.

تویوتا X86D کانسپت

این خودروی مجهز به پیشرانه 4 سیلندر تخت را می­‌توان نسخه شوتینگ بریک از تویوتا GR86 دانست. متاسفانه تویوتا هرگز اراده‌­ای برای تولید این خودروی چهار چرخ محرک نشان نداده است.

سایون NYC کانسپت

این خودروی عجیب، نمایی از یک هاچ‌بک اقتصادی را به نمایش گذاشته است. به لطف دماغه کوتاه و سقف بسیار بلند سایون NYC، فضای بسیار زیادی در اختیار سرنشینان ردیف جلو قرار گرفته، درحالی‌که صندلی‌های تاشوی عقب، امکان حضور دو سرنشین را در این بخش فراهم کرده است.

تویوتا بیبی لونار کروزر

می‌­توان ادعا کرد که برخلاف چهار کانسپت دیگر، تاحدی با تویوتا بیبی لونار کروزر آشنایی داریم، چراکه همتای این خودرو با ابعاد بزرگتر در اوایل سال 2023 معرفی شد. تویوتا بیبی لونار کروزر با هدف ماموریت‌های اکتشافی در سطح ماه طراحی شده و هریک از تایرهای بدون باد آن، در کنار یک موتور برقی قرار گرفته است. یک اهرم برای کنترل فرمان، گاز و ترمز در نظر گرفته شده و سامانه هوش مصنوعی هم شرایط مسیر را زیرنظر دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران