• هارلي ديويدسون جنرال لي
  • هارلي ديويدسون جنرال لي
  • هارلي ديويدسون جنرال لي
  • هارلي ديويدسون جنرال لي
  • هارلي ديويدسون جنرال لي

نمادی از دوج چارجر و سریال‌های دهه 80

معرفی هارلی دیویدسون جنرال لی

15 آذر 1402 19:15

شنیدن نام «جنرال لی» احتمالا دوج چارجر 1969 را در ذهن تداعی می­‌کند، چرا که در سال‌های گذشته یک سریال به نام Dukes of Hazzard از شبکه CBS پخش می­‌شد، که در برخی صحنه‌­های تعقیب و گریز آن یک دوج چارجر با لقب «جنرال لی» حضور داشت.

براساس شنیده­‌ها، 325 دستگاه دوج چارجر برای تصویربرداری این سریال مورد استفاده قرار گرفت، که اکثر آن‌ها آسیب دیده است. معلوم نیست چند دستگاه از این خودروها هنوز موجود است، اما یکی از آنها در موزه Volo ایالت ایلینویز حضور دارد.

اما حالا با یک موتورسیکلت ساخت هارلی دیویدسون مواجه هستیم که لقب «جنرال لی» را در کنار اسم خود می­‌بیند. شرکت سوئیسی Bundnerbike تصمیم گرفته با اعمال ویژگی‌های ظاهری دوج چارجر معروف به جنرال لی در یک موتورسیکلت، یاد و خاطره آن خودروی مشهور را به نحو دیگری زنده کند.

متاسفانه سازنده این مدل ویژه از اعلام جزئیات درباره تغییرات صورت گرفته خودداری نموده است، اما حداقل می­‌توان برخی موارد ظاهری را تشخیص داد.

رنگ قهوه‌­ای که برخی قطعات را تزئین کرده است، شباهتی به رنگ نارنجی دوج چارجر جنرال لی ندارد، اما در کنار نقوش آبی و سفید، ترکیبی چشم‌نواز را ایجاد کرده. حتی عدد 01 هم روی سمت راست بدنه حک شده است، تا خودروی حاضر در سریال را به یاد بیاورد.

در میان صدها نمونه تغییریافته از محصولات هارلی دیویدسون که در طول سال‌های اخیر معرفی شده، جنرال لی را می­‌توان یک نمونه ویژه و خاص دانست. این مدل در کنار اصالت آمریکایی، دو نماد مهم در فرهنگ این کشور یعنی سریال‌های دهه 80 میلادی و همچنین دوج چارجر را نیز به هویت خود اضافه کرده است و به همین دلیل می­‌تواند جایگاهی ویژه را به خود اختصاص دهد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
parastoo73 1402/9/22
سلا م سلام محتوا عالی
پاسخ
0
0
0