• لامبورگيني رووئلتو اوپرا يونيکا
  • لامبورگيني رووئلتو اوپرا يونيکا

435 ساعت زمان برای رنگ‌آمیزی خودرویی خاص

معرفی لامبورگینی رووئلتو اوپرا یونیکا

17 آذر 1402 12:47

پس از معرفی لامبورگینی هوراکان استراتو که در اواخر تابستان معرفی شد، حالا نوبت به یک محصول سفارشی دیگر از این برند ایتالیایی رسیده تا مخاطبان را شگفت­‌زده کند.

با لامبورگینی رووئلتو اوپرا یونیکا - Revuelto Opera Unica - آشنا شوید، خودرویی منحصربه‌فرد که در رویداد هنری آرت باسل میامی بیچ 2023 رونمایی شده است.

بنابر اعلام لامبورگینی، بیش از 435 ساعت برای رنگ‌آمیزی بدنه این نمونه خاص صرف شده، که چیزی معادل با بیش از 18 روز است. البته برای تزئین کابین هم 220 ساعت صرف شده تا نمونه‌­ای ویژه شکل بگیرد.

لامبورگینی رووئلتو اوپرا یونیکا

دماغه این لامبورگینی رووئلتو با رنگ بنفش تزئین شده است، اما هرچه به سمت عقب بدنه حرکت کنید، رنگ مشکی بیشتر نمایان می­‌شود. انبوهی از خطوط افقی به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و نارنجی هم روی بدنه نقش بسته تا حس حرکت را تداعی کند.

مدیر بخش طراحی لامبورگینی یعنی Mitja Borkert، از رووئلتو اوپرا یونیکا به عنوان یک بوم نقاشی یاد کرده است، که به صورت دستی و با براش رنگ‌آمیزی شده تا حس پویایی و سرعت را به بیننده القا کند.

با ورود به فضای کابین لامبورگینی رووئلتو اوپرا یونیکا با روکش چرم مواجه هستیم، که با ترکیب رنگی مشابه بدنه یعنی بنفش Viola Acutus و مشکی Nero Ade تزئین شده است. نشان مخصوص 60 سالگی لامبورگینی را نیز می­‌توان در بالای داشبورد، پوشش داخلی درها و پشت­ سری صندلی‌ها مشاهده کرد. بخش اعظم کابین با ترکیب رنگی خاص تزئین شده است، که حتی دکمه استارت را نیز شامل می­‌شود.

لامبورگینی رووئلتو اوپرا یونیکا

البته ممکن است برخی معتقد باشند که فرم آیرودینامیک و جذاب بدنه لامبورگینی رووئلتو، به چنین تغییراتی نیاز ندارد. این اظهار نظر چندان هم دور از واقعیت نیست، چراکه به نظر می‌­رسد این خودروی سوپراسپرت، از دوران آینده به عصر ما قدم گذاشته است.

گذشته از ظاهر زیبا، باید به پیشرانه 6.5 لیتری 12 سیلندر این خودرو اشاره کرد، که در کنار سه موتور برقی، در مجموع 1001 اسب‌­بخار قدرت تولید کرد و سوپراسپرت ایتالیایی را ظرف 2.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 347 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

لامبورگینی رووئلتو اوپرا یونیکا

براساس اعلام خودروساز ایتالیایی، این نمونه منحصربه‌فرد پس از نمایش در رویداد آرت باسل، به خریدار تحویل خواهد شد. درباره قیمت دقیق و همچنین مالک لامبورگینی رووئلتو اوپرا یونیکا اطلاعی در دسترس نیست، اما این خودرو ظاهرا با قیمت فراتر از یک میلیون دلار به فروش رسیده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران