• لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR
  • لکسوس LBX موريزو RR

فروش از طریق قرعه کشی!

معرفی لکسوس LBX موریزو RR

31 تیر 1403 09:00

لکسوس LBX که براساس تویوتا یاریس کراس شکل گرفته است، در ایالات متحده به فروش نمی­‌رسد. البته این مسئله چندان باعث تاسف نیست، چرا که تعداد بسیار زیاد دیگری خودروی مشابه در این رده وجود دارد. اما پس از تجهیز لکسوس LBX به پیشرانه GR کرولا، اکنون مدل ویژه‌­ای از این خودرو با نام LBX موریزو RR معرفی شده است، که با مدل استاندارد تفاوت دارد. این مدل به عنوان کوچک‌ترین محصول برند لکسوس و البته اولین محصول این برند با پیشرانه 3 سیلندر، نخستین بار در نمایشگاه توکیو اتو سالن 2024 معرفی شد.

مشخصات فنی لکسوس LBX موریزو RR

به لطف پیشرانه 3 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با کد فنی G16E-GTS‌، لکسوس LBX موریزو RR حالا 300 اسب‌­بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. خروجی پیشرانه به گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک به هر دو محور منتقل می­‌شود. نکته جالب این است که کرولا GR تاکنون به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز نشده است.

برای شتاب صفر تا صد لکسوس LBX موریزو RR عدد 5.2 ثانیه اعلام شده است، بدون آن‌که مشخص باشد این رقم به نسخه دنده دستی ارتباط دارد یا مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک.

مشخصات ظاهری لکسوس LBX موریزو RR

بدنه لکسوس LBX موریزو RR بر رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای 235/45 استوار می­‌شود. وزن این خودرو در نسخه­‌های مجهز به گیربکس دستی و اتوماتیک به ترتیب 1440 و 1470 کیلوگرم اعلام شده است.

لکسوس LBX موریزو RR با طول و عرض به ترتیب 4.19 و 1.83 متر، از نظر ابعاد در جایگاه بین یاریس GR و کرولا GR قرار می‌­گیرد. نسبت به مدل استاندارد LBX، عرض بدنه یک و نیم سانتی‌متر افزایش و ارتفاع آن هم یک سانتی‌متر کاهش یافته است.

علاوه بر کیت اسپرت بدنه و خروجی دوتایی اگزوز، باید به سیستم ترمز لکسوس LBX موریزو RR اشاره کنیم، که به منظور سازگاری با افزایش قدرت پیشرانه تقویت شده است.

کابین این کراس‌اور نیرومند هم با صندلی‌های اسپرت ردیف جلو و اهرم تعویض دنده جدید همراه شده است، تا از نسخه استاندارد متمایز شود.

قیمت لکسوس LBX موریزو RR

صرف نظر از گیربکس، قیمت لکسوس LBX موریزو RR در ژاپن، 6.5 میلیون ین (تقریبا 41,600 دلار) تعیین شده است. این رقم در نسخه سفارشی به 7.2 میلیون ین (46 هزار دلار) افزایش می­‌یابد.

لکسوس قصد دارد فقط 100 دستگاه LBX موریزو RR را تولید کند. با توجه به تقاضای بیشتر از این تعداد، خودروها از طریق قرعه‌کشی واگذار خواهد شد. تحویل LBX موریزو RR به مشتریان خوش‌شانس هم از اواخر آگوست آغاز می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران