• آمار فروش فولکس واگن سال 2023

فروش 9.24 میلیون دستگاه

آمار فروش فولکس واگن در سال 2023

26 دی 1402 12:09

گروه فولکس واگن با فروش 9.24 میلیون دستگاه خودرو در سال 2023، یک نقطه عطف جدید در تاریخ فعالیت خود را به ثبت رسانده است. این شرکت با وجود مشکلاتی همچون همه‌گیری ویروس کرونا، اختلال در زنجیره تامین و جنگ روسیه و اوکراین، توانسته آمار فروشش نسبت به سال 2022 را تا 12 درصد افزایش دهد.

رشد فروش در بزرگترین بازارها

فروش گروه فولکس واگن در تمامی بازارهای مهم این شرکت افزایش داشته، که اروپای غربی، بزرگترین مقصد فروش محصولات این گروه است. فروش 3.27 میلیون دستگاهی در این بخش از جهان نسبت به سال قبل، 21 درصد افزایش نشان می­‌دهد.

آمار فروش فولکس واگن سال 2023

چین و آمریکای شمالی با خرید 3.24 و 0.99 میلیون دستگاه از محصولات گروه فولکس واگن، به مشتریان مهم بعدی این شرکت تبدیل شده‌­اند. فروش در این دو بازار هم نسبت به سال 2022 به ترتیب 2 و 18 درصد افزایش یافته است.

جزئیات بیشتر از آمار فروش محصولات گروه فولکس واگن ظرف روزهای آینده منتشر خواهد شد، اما همین حالا هم معلوم شده که برند فولکس واگن به عنوان هسته اصلی این گروه، عملکرد بسیار خوبی را به ثبت رسانده است. در حدود 4.87 میلیون دستگاه یعنی نزدیک به 52.63 درصد از کل فروش گروه فولکس واگن به برند اصلی تعلق داشته، که نسبت به سال 2022، با 6.7 درصد افزایش همراه شده است.

شاسی‌بلندها، پرفروش‌ترین محصولات فولکس

بیش از نیمی از کل فروش برند فولکس واگن در سال 2023 به مدل‌های شاسی‌بلند تعلق دارد. سهم بازار این خودروها با 14.9 درصد افزایش نسبت به سال 2022 به 54.2 درصد رسیده است. نقش این خودروها در بازار ایالات متحده به مراتب پررنگ­تر است، چراکه بیش از 81 درصد از فروش کلی فولکس واگن در این کشور به خودروهای شاسی بلند تعلق دارد.

آمار فروش فولکس واگن سال 2023

در قاره اروپا، فولکس واگن تی-کراس با ثبت رکورد فروش جدید در کشورهای آلمان، بریتانیا، ترکیه و اسپانیا، به عنوان پرفروش‌­ترین شاسی‌بلند قاره سبز شناخته شده است.

فولکس واگن گلف، همچنان محبوب

شرکت فولکس واگن آمریکا گزارش داده که فروش هاچ‌بک گلف نیز روند صعودی داشته است. این افزایش ۷.۶ درصد بوده و به ۷,۴۵۱ دستگاه رسید. اما محبوب‌ترین مدل گلف R بود که با افزایش ۱۱۶ درصدی، ۳,۲۳۸ دستگاه فروخت.

فولکس واگن جزئیات بیش‌تری را ارائه نداده است، اما متوجه شدیم که نیمی از خریداران نسخه GTI و ۴۰ درصد خریداران گلف R، دنده دستی را ترجیح داده‌اند.

نسخه ویژه گلف GTI 380، در آگوست گذشته معرفی شد و پایان گیربکس دستی خواهد بود. فولکس واگن اعلام کرده که گیربکس شش سرعته گلف R نیز تا پایان ۲۰۲۴ تولید می‌شود. بنابراین یکی از دلایل فروش بالای گلف با مدل دستی در سال گذشته، پایان یافتن این مدل است.

آمار فروش فولکس واگن سال 2023

فروش GTI در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ با افزایش ۷۶.۵ و فروش R در این بازه با افزایش ۴۸۰‌.۱ درصدی همراه بوده است.

فیس‌لیفت گلف استاندارد به زودی معرفی خواهد شد و مشخص نیست که آیا GTI و یا R نیز با این مدل معرفی خواهند شد یا خیر. گلف نسل Mk8.5 احتمالا آخرین به روز رسانی برای گلف با موتور احتراقی خواهد بود. گلف Mk9 به صورت تمام الکتریکی و با پلتفرم Scalable Systems  عرضه می‌شود. شروع تولید آن نیز از سال ۲۰۲۸ است. فولکس واگن گفته که GTI و R نیز تولید خواهند شد و بنابراین گلف GTI برقی اوایل سال ۲۰۲۶ معرفی می‌شود‌.

رقابت با تویوتا در 2023

هنوز آمار فروش تویوتا در سال 2023 منتشر نشده، بنابراین نمی‌­توان با اطمینان گفت که گروه فولکس واگن از غول ژاپنی عبور کرده است. البته توجه داشته باشید که تویوتا با فروش 10.5 میلیون دستگاه خودرو در سال 2022، برای سومین بار متوالی به عنوان پرفروش‌­ترین خودروساز جهان شناخته شد. به هرحال فعلا باید برای مطالعه آمار فروش تویوتا در سال 2023 منتظر بمانیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران