• معرفي محصولات برند سولاريس
  • معرفي محصولات برند سولاريس
  • معرفي محصولات برند سولاريس
  • معرفي محصولات برند سولاريس

بازگشت غیررسمی هیوندای-کیا به روسیه

معرفی محصولات برند سولاریس

6 اسفند 1402 23:00

شرکت خودروسازی AGR از برنامه خود برای مونتاژ چند مدل از گروه هیوندای-کیا خبر داده است. البته این خودروها تحت برند سولاریس عرضه خواهند شد، نامی که در سال‌های قبل معرف یکی از محصولات هیوندای در بازار روسیه بود.

سولاریس HS، همان هیوندای سولاریس است که در بازارهای دیگر با نام اکسنت به فروش می­‌رسد. سولاریس KRS هم کیا ریو سدان است در حالی که نسخه هاچ‌بک کراس این خودرو نیز با نام سولاریس KRX معرفی می­‌شود. هیوندای کرتا نیز تحت نام سولاریس HC عرضه خواهد شد.

این خودروها تا بهار 2022 در تاسیسات متعلق به هیوندای در سنت‌پترزبورگ مونتاژ می­‌شدند اما پس از اعمال تحریم‌های بین­‌المللی علیه روسیه، این روند متوقف شد. در سال 2023، گروه AGR این تاسیسات را از خودروساز کره‌­ای خریداری کرد و اکنون قصد دارد با تکیه بر شبکه فروش گسترده و البته محبوبیت محصولات هیوندای-کیا نزد مشتریان روس، سهمی از بازار خودروی این کشور را به خود اختصاص دهد.

مشخصات ظاهری مدل‌های سولاریس

ابعاد بدنه سولاریس HS در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.405، 1.729، 1.469 و 2.6 متر اعلام شده است. این خودرو در نسخه پایه به پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی با 100 اسب­‌بخار قدرت و 132 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. نسخه گران‌تر هم موتور 1.6 لیتری با 123 اسب­‌بخار نیرو و 151 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. هر دو مدل را می­‌توان با گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار سفارش داد. این خودرو در چهار تریم اکتیو پلاس، کامفورت، الگانس و اسپورت لاین عرضه می­‌گردد.

معرفی محصولات برند سولاریس

سولاریس KRS یا همان کیا ریو سدان با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورها به ترتیب 4.42، 1.74، 1.47 و 2.6 متر، در سه تریم کلاسیک، کامفورت و پرستیژ به فروش می‌­رسد. این خودرو فقط با موتور 1.6 لیتری با 123 اسب­‌بخار نیرو و گیربکس شش سرعته خودکار عرضه خواهد شد.

معرفی محصولات برند سولاریس

اما سولاریس KRX را می‌­توان با پیشرانه 1.4 یا 1.6 لیتری سفارش داد. این هاچ‌بک قدبلند با قطعات پلاستیکی مشکی روی بدنه با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورها به ترتیب 4.275، 1.75، 1.535 و 2.6 متر، در پنج تریم لوکس، کامفورت، استایل، پرمیوم و پرستیژ به فروش می‌­رسد.

اما خریداران سولاریس HC یا همان هیوندای کرتا، گستره وسیع­‌تری از انتخاب را در برابر خود می­‌بینند. این خودرو را می‌­توان با موتور 1.6 لیتری با 123 اسب­‌بخار قدرت و جعبه دنده دستی یا خودکار و یا پیشرانه 2 لیتری با 150 اسب­‌بخار نیرو و 191 نیوتن متر گشتاور و گیربکس خودکار سفارش داد. این خودرو با طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورها به ترتیب 4.3، 1.79، 1.62 و 2.6 متر، در چهار تریم کلاسیک، فمیلی، لایف استایل و N-لاین عرضه خواهد شد.

فعلا از قیمت محصولات برند سولاریس در روسیه اطلاعی در دسترس نیست.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران