• لينگشي L

تلاش هوندا برای جلب نظر جوانان چینی

معرفی لینگشی L

29 اسفند 1402 10:55

پس از رونمایی در قالب یک کانسپت در اواخر سال قبل، بالاخره تصاویری از نسخه نهایی اولین محصول برند لینگشی (Lingxi) منتشر شده است. این برند با مشارکت هوندا و دانگ فنگ و به منظور ساخت خودروهای برقی مطابق با سلیقه جوانان چین، تاسیس شده است.

طراحی لینگشی L

نسخه تولیدی تا حد زیادی به مدل کانسپت لینگشی L شباهت دارد. هرچند نسخه نهایی نسبت به مدل اصلی تاحدی ساده‌سازی شده است، اما همچنان با طرحی متشکل از خطوط زاویه‌­دار و فرم‌­های مثلثی مواجه هستیم. مشابه این جزئیات را می‌­توان در برخی از محصولات جدید هیوندای مشاهده کرد.

فاصله 2.731 متری بین محورهای لینگشی L، این خودرو را به هوندا سیویک نزدیک می­‌کند چراکه این رقم در دو مدل مذکور فقط 4 میلیمتر تفاوت دارد. برخلاف هوندا سیویک، لینگشی L به مجموعه باتری لیتیوم فلز فسفات مجهز شده است، که وزن آن را به 1.702 کیلوگرم می­‌رساند.

کابین و امکانات لینگشی L

متاسفانه فعلا هیچ تصویری از فضای کابین لینگشی L در اختیار نداریم و به همین علت، اظهارنظر در مورد این بخش ممکن نیست.

بنابر تصاویری که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) منتشر شده، رادار روی بدنه لینگشی L قابل تشخیص است. بنابراین می‌­توان اطمینان داشت که این خودرو به فناوری‌های پیشرفته دستیار راننده هم مجهز باشد.

مشخصات فنی لینگشی L

فعلا از ظرفیت مجموعه باتری و برد حرکتی لینگشی L اطلاعی در دسترس نیست، اما بنابر اعلام سازنده، این سدان ژاپنی-چینی به یک موتور برقی با 215 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده است.

قیمت لینگشی L

هوندا و دانگ فنگ در زمان معرفی برند لینگشی، اعلام کردند که محصولات این برند از نظر طراحی و قیمت، با سری e:NS متفاوت بوده و در واقع، طیف دیگری از مشتریان را هدف گرفته است. فعلا نمی‌­توان درباره قیمت محصولات لینگشی اظهارنظر کرد، اما با استناد بر تاکید سازندگان و همچنین CNEV Post بر هدف‌گذاری مشتریان جوان توسط این برند، انتظار داریم که ارقام به مراتب ارزان‌تر از محصولات هوندا برای محصولات این برند تعیین شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران