• فورد ماستنگ نسخه 60 سالگي
  • فورد موستانگ نسخه 60 سالگي

نسخه‌ای خاص در تیراژ 1965 دستگاه

معرفی فورد ماستنگ نسخه 60 سالگی

31 فروردین 1403 18:53

باور کنید یا نه، فورد ماستنگ به تولد 60 سالگی خود رسیده است. به همین مناسبت، رویداد ویژه­‌ای در ایالت کارولینای شمالی برگزار شده که تریم 60 سالگی این خودرو هم در جریان آن معرفی شده است.

همین ابتدا باید خاطر نشان کنیم که پکیج سالگرد شصت سالگی یا 60th Anniversary، فقط مجموعه‌­ای از تغییرات ظاهری را به همراه دارد. این نسخه را می‌­توان برای تریم GT پرمیوم و در هر دو فرم کوپه یا روباز سفارش داد.

طراحی فورد ماستنگ نسخه 60 سالگی

نخستین عامل جلب توجه در این مجموعه رینگ‌های 5 پره 20 اینچی است، که به نمونه­‌های موجود در ماستنگ 1965 شباهت دارد.

فورد ماستنگ نسخه 60 سالگی

نشان 5.0 و نوارهای تزئینی در نمای جانبی و لوگوی GT روی در صندوق هم با الهام از ماستنگ 1965 طراحی شده است. جلوپنجره متفاوت با دو قطعه نقره‌­ای در طرفین آن و زمینه تیره چراغ‌های جلو، از دیگر ویژگی‌های خاص نسخه 60 سالگی است.

در صورت سفارش رنگ سفید برای بدنه، آینه­‌های جانبی هم با نقره­‌ای براق تزئین خواهد شد، ولی با سفارش قرمز Race یا آبی Vapor برای بدنه، آینه­‌ها نیز همرنگ با بدنه خواهد بود. نوارهای جانبی را نیز می­‌توان به رنگ قرمز یا نقره­‌ای سفارش داد.

سه رنگ خاکستری، قرمز یا مشکی برای کابین فورد ماستنگ شصت سالگی قابل سفارش است، ضمن این‌که نشان 60th Anniversary هم روی داشبورد نصب می­‌شود.

بد نیست بدانید که شرکت فورد تمامی تریم‌های ماستنگ 2024 را با پشت آمپر Heritage همراه کرده است، که نشانگر سرعت و دورشمار موتور آن به ماستنگ 1967 شباهت دارد. مالکان نسل هفتم ماستنگ هم می­‌توانند این قابلیت را به صورت بروزرسانی نرم‌­افزاری از راه دور دریافت کنند.

فورد ماستنگ نسخه 60 سالگی

مشخصات فنی فورد ماستنگ نسخه 60 سالگی

همانطور که قبلا گفته شد، فورد ماستنگ 60th Anniversary از نظر فنی دچار تغییر خاصی نشده است. در زیر کاپوت این خودروی کوپه، پیشرانه 5 لیتری V8 با 480 اسب‌­بخار قرار دارد، که خروجی را از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک به محور عقب ارسال می‌­کند.

برنامه تولید فورد ماستنگ نسخه 60 سالگی

فورد قصد دارد فقط 1965 دستگاه ماستنگ 60th Anniversary تولید کند. قیمت این خودرو اواخر سال 2024 و همزمان با ورود آن به نمایندگی، اعلام خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران