ما عاشق ماشینهای کلاسیک عجیب و غریب هستیم، این یکی از Audi هست. به طور دقیقتر، ساخته اتو یونیون کهبا نام Type 52 شناخته میشد.
Schnellsportwagen یا ماشین اسپرت سریع قرار بود نسخهی جادهای از ماشین مسابقهای گرندپری Type 22 از دهه 1930 باشد. این ماشین قرار بود پیشرانه 16 سیلندر با بیش از 200 اسببخار قدرت و سرعت بالایی برابر با 200 کیلومتر برساعت داشته باشد، که آن را به یکی از سریعترین ماشینهای زمان خود تبدیل میکرد.
متاسفانه، این سوپراسپرت شگفتانگیز هرگز از مرحله طراحی عبور نکرد؛ پروژه اتو یونیون Type 52 تا سال 1935 و قبل از شروع جنگ جهانی دوم متوقف شد. اما آئودی تصمیم گرفت تا تاریخچه خود را مرور کرده و این وسیله نقلیه خاص را برای جشنواره سرعت گودوود 2024 به زندگی بازگرداند.
اما فکر نکنید که این نمونه زیبا فقط یک نمونه نمایشی است. آئودی در واقع Type 52 را در جشنواره سرعت گودوود امسال با حضور برنده رکورددار لمان Tom Kristensen و Hans-Joachim Stuck پشت فرمان به نمایش خواهد گذاشت.
طراحی کانسپت اتو یونیون Type 52
آئودی شرکت Crosthwaite & Gardner را که یک شرکت تولید ماشینهای مسابقهای تاریخی است، برای بازسازی اتو یونیون Type 52 مأمور کرد. با استفاده از طرحها و نقشههای اصلی، همه چیز از شاسی و پنلهای بدنه تا موتور به طور سفارشی برای این کانسپت منحصربهفرد ساخته شد. این پروژه از اوایل سال 2023 آغاز شد و بیش از یک سال طول کشید تا تکمیل شود.
به محض باز کردن درهای عقب لولایی خواهید دید که داخل ماشین یک چیدمان سهنفره دارد، درست مانند McLaren F1 فقط 60 سال زودتر. و Audi قصد داشت که داخل خودرو به نظر قدیمی با صندلیهای پارچهای کلاسیک، پنلهای چوبی لاکدار و عقربههای قدیمی بزرگ باقی بماند، که به نظر موفق بوده است.
مشخصات فنی کانسپت اتو یونیون Type 52
زیر کاپوت یک پیشرانه 16 سیلندر سوپرشارژر نصب شده است، دقیقا مشابه با آنچه در ماشین اصلی استفاده میشد. این نسخه از پیشرانه 6 لیتری به جای پیشرانه 4.4 لیتری طرح اصلی استفاده میکند. آئودی همچنین قدرت خروجی را از حدود 200 اسببخار به 512 اسببخار افزایش داد. در ضمن، این پیشرانه به یک جعبهدنده دستی متصل است.
برای جا دادن پیشرانه و شاسی جدید، آئودی مجبور شد ابعاد را افزایش دهد. Type 52 دارای فاصله محوری 3314 میلیمتر و وزن آن 1450 کیلوگرم است. نسخه اصلی وزنی برابر با 1300 کیلوگرم داشت.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : متین فرزانه
منبع : motor1.com