• معرفي فولکس واگن تيگوان 2025
  • معرفي فولکس واگن تيگوان 2025
  • معرفي فولکس واگن تيگوان 2025
  • معرفي فولکس واگن تيگوان 2025

در چین تایرون، در آمریکا تیگوان

معرفی فولکس واگن تایرون L

21 مرداد 1403 11:59

فولکس‌واگن تیگوان مدل 2025 کاملا جدید بوده و تا پایان سال در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. پس از انتشار تصاویر جاسوسی زیاد از آن، اکنون تصاویر رسمی فولکس‌واگن Tayron L چینی منتشر شده که احتمالا مشابه تیگوان مخصوص بازار آمریکا خواهد بود.

مشخصات ظاهری فولکس واگن تایرون L

این شاسی‌بلند جمع و جور قرار است توسط سرمایه‌گذاری مشترک فولکس‌ واگن و فاو تولید شود. با وجود آن که شباهت‌های ظاهری با نمونه اروپایی وجود دارد، اما هیچ کدام از پنل‌های بدنه با آن یکسان نیست. درواقع تایرون L و تیگوان بازار امریکا، عناصر ظاهری مشترکی با مدل‌های ID دارند؛ مانند کاپوت تاشو و LEDهای تمام عرض دو طرف.

تریم Rلاین، ظاهر و جذابیت اسپرت خود را با سپرهای تهاجمی و ورودی‌های هوای فیک حفظ کرده و تریم مشکی پیانویی و رینگ‌های 20 اینچی درخشان دارد.

تایرون L مخصوص چین، ابعادی برابر 4684/1854/1685 میلی‌متر با فاصله محوری 2791 میلی‌متری دارد. البته در تریم Rلاین، بخاطر سپرهای عریض، طول آن به 4695 میلی‌متر می‌رسد. در حالت کلی تایرون L حدود 133 میلی‌متر کشیده‌تر از تیگوان بازار اروپا است. البته در همین حال، 51 میلی‌متر کوتاه‌تر از نسخه چینی تیگوان L است.

مشخصات فنی فولکس واگن تایرون L

طبق اطلاعات موجود از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، تایرون L با سه پیشرانه بنزینی توربوشارژ عرضه می‌شود. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با خروجی 158 اسب‌بخار، پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با خروجی 184 اسب‌بخار قدرت و یا خروجی 217 اسب‌بخار.

احتمال دارد که نسخه بازار امریکا تیگوان با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با سیستم هیبرید ملایم عرضه شود و با یک سیستم پلاگین هیبرید نیز کامل شود. تیگوان هیبرید نسخه اروپا، 268 اسب‌بخار قدرت دارد و تا 100 کیلومتر در حالت تمام برقی طی می‌کند. باتری آن 19.7 کیلووات ساعت است.

احتمالا تا چند ماه آینده تیگوان در بازار آمریکای شمالی معرفی می‌شود. شایعاتی نیز وجود دارد که تایرون L به عنوان یک شاسی‌بلند هفت نفره در اروپا عرضه خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران