• پيکاپ واندر زامياد

تولید در نسخه‌های تک کابین و دوکابین

بررسی پیکاپ فوتون واندر زامیاد (Foton Wonder)

2 مهر 1403 10:47

رونمایی مینی تراک واندر در مشهد

شرکت خودروسازی زامیاد، در آخرین روزهای تابستان 1403 و در جریان نمایشگاه خودرو مشهد 1403 برای اولین‌بار از وانت واندر رونمایی کرد:

با پررنگ‌تر شدن همکاری زامیاد با شریک چینی و البته قدیمی شرکت سایپا، یعنی فوتون، باید منتظر عرضه یک پیکاپ جدید از این شرکت چینی در بازار کشورمان باشیم. نام این محصول جدید Foton Wonder است و می‌توان آنرا یک کامیونت سبک نیز به حساب آورد تا بتواند رقیبی ارزان‌قیمت برای کامیونت‌ فوتون F38 شرکت بهمن دیزل باشد.

مشخصات فنی زامیاد واندر

طبق آخرین اطلاعات موجود، پیکاپ واندر قرار است در مدل‌های تک‌کابین و دوکابین، راهی بازار کشورمان شود و هر دو مدل نیز مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی خواهند بود که در زیر صندلی سرنشینان جلو نصب شده است. این موتور توانایی تولید 112 اسب‌بخار قدرت و 147 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که تمامی این نیرو توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

ترمزهای واندر در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند و به سیستم‌های ABS و EBD مجهز شده است. سیستم تعلیق جدیدترین محصول زامیاد، در جلو مستقل مک‌فرسون با میل تعادل و در عقب از نوع فنر تخت است که در صورت نیاز مشتری میل تعادل به آن اضافه می‌شود.

یکی از نکات مثبت زامیاد واندر، عرضه در دو نمونه تک و دو کابین به بازار است که سبب شده تا مشتریان با توجه به نیاز خود اقدام به خرید این خودروی کار و تجاری کنند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4870 و 1710 و 1980 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور اعلام شده، 3080 میلی‌متر است که سبب شده تا بیشتر وزن خودرو بین دو محور باشد که سبب پایداری بهتر و سواری منطقی‌تر خودرو می‌شود. ابعاد مناسب این خودرو می‌تواند یکی از دلایل خریداران برای استفاده این خودرو باشد. نکته‌ مهم اینکه فضای بار واندر، از طرفین قابلیت بازشدن را دارد و اجازه نصب اتاق با کاربری‌های مختلف را به رانندگان می‌دهد. وزن خالص این مینی تراک طبق ادعا سازنده، 1200 کیلوگرم و ظرفیت مجاز حمل بار آن 1350 کیلوگرم است.

امکانات مینی تراک واندر زامیاد

زامیاد واندر در بحث امکانات ایمنی به تجهیزاتی همچون: دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم هشدار باز بودن کمربند و سیستم هشدار باز بودن درب مجهز است که با توجه به بازار هدف این محصول، امکانات معقول و تا حدی مناسب است.

این مینی تراک به امکانات رفاهی متنوعی همچون : مالتی مدیا لمسی 7 اینچی با پورت ورودی USB و بلوتوث، دوربین دنده عقب، سنسور نور (اتولایت)، دی لایت، مه شکن جلو و عقب، تنظیم آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، صفحه کیلومتر LCD 7 اینچی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، گودی کمر صندلی راننده، فرمان کمکی برقی، چراغ‌های تماما LED، سیستم تهویه مطبوع و قفل مرکزی مجهز شده که برای مینی تراک اقتصادی امکانات قابل قبول به حساب می‌آید.


شرایط فروش زامیاد واندر

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت زامیاد و همچنین جهت آگاهی از نحوه فروش خودرو واندر در ایران، شامل پیش فروش واندر و فروش فوق العاده وانت واندر، مقاله شرایط ثبت نام زامیاد را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران