• معرفي بي واي دي E-Vali
  • معرفي بي واي دي E-Vali
  • معرفي بي واي دي E-Vali
  • معرفي بي واي دي E-Vali

محصولات جدید بی وای دی در نمایشگاه هانوفر

معرفی بی وای دی E-Vali

27 شهریور 1403 13:44

بی وای دی در نمایشگاه IAA Transportation 2024 در هانوفر، آلمان، خودروی تجاری سبک جدید تمام الکتریکی خود به نام بی وای دی E-Vali را رونمایی کرد. این خودرو برای بازار اروپا طراحی و به‌ویژه برای تحویل بسته‌ها و حمل‌ونقل در مرحله آخر هدف‌گذاری شده است.

در این رویداد، بی وای دی نه تنها خودروی تجاری سبک الکتریکی جدید خود، ای-والی، را رونمایی کرد، بلکه خانواده کامیون‌های الکتریکی و تراکتور برقی محوطه‌ای خود، EYT 2.0، را نیز برای اولین بار به نمایش گذاشت.

بی وای دی اعلام کرده که ای-والی، که به صورت جهانی معرفی می‌شود، یک خودروی تجاری سبک الکتریکی با وزن 3.5 تن تا 4.25 تن است، که نیازهای تحویل‌های اروپا را برآورده می‌کند. این مدل جدید از باتری Blade Battery و ویژگی‌های پیشرفته کمک‌رانندگی هوشمند بی وای دی استفاده می‌کند و هدف آن ارائه گزینه‌ای عملی و با نیاز نگه‌داری کم برای ناوگان‌های تجاری اروپایی است.

معرفی بی وای دی E-Vali

امکانات بی وای دی ای-والی

بی وای دی ای-والی به مجموعه کاملی از سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) مجهز شده است، تا ایمنی و راحتی رانندگی را افزایش دهد. ویژگی‌های استاندارد شامل سیستم کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقطه کور و کنترل توقف در سربالایی هستند.

این خودروی تجاری از طریق ارتباط از راه دور (OTA) از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. داشبورد بی وای دی ای-والی شامل ویژگی‌های مختلفی مانند شارژ بی‌سیم و کنترل صوتی است.

بی وای دی ای-والی دارای حجم بار بزرگ تا 17.9 متر مکعب است و مدل 4.25 تنی آن امکان حمل بار تا 1450 کیلوگرم را فراهم می‌کند. این خودرو دارای درهای بازشو عقب بزرگ، صندلی‌های تاشو برای استفاده بهینه از فضا، و ارتفاع بلند است که به مسافران اجازه می‌دهد به‌صورت ایستاده در داخل آن قرار بگیرند.

مدل 3.5 تنی دارای ابعاد 5995/2096/2780 میلی‌متر با فاصله بین دو محور 3865 میلی‌متر است. مدل 4.25 تنی دارای ابعاد 6995/2096/2780 میلی‌متر با فاصله بین دو محور 4550 میلی‌متر است.

معرفی بی وای دی E-Vali

مشخصات فنی بی وای دی ای-والی

بی وای دی ای-والی با باتری 80.64 کیلووات ساعتی Blade Battery کار می‌کند و بردی بین 220 تا 250 کیلومتر (WTLP) ارائه می‌دهد. بی وای دی از باتری Blade Battery به دلیل ایمنی و دوام آن، به‌علاوه بهره‌وری انرژی و چگالی بالای توان تمجید کرده است. این باتری می‌تواند در 30 دقیقه از 10% تا 80% به سرعت شارژ شود.

سایر محصولات بی وای دی در نمایشگاه IAA Transportation

نمایشگاه دوسالانه IAA Transportation در هانوفر، که از سال 1897 آغاز شده است، بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه خودروی تجاری در جهان است. علاوه بر ای-والی، بی وای دی همچنین تراکتور برقی محوطه‌ای EYT 2.0 را برای بازار اروپا معرفی کرد که برای سناریوهای لجستیک و حمل‌ونقل مانند بنادر و اسکله‌ها طراحی شده است.ای وای تی 2.0 دارای طراحی کابین خارج از مرکز است، قوی و انعطاف‌پذیر است و دارای ظرفیت وزن کل تا 75 تن است که به راحتی می‌تواند کانتینرها و تریلرهای بزرگ را جابجا کند. این تراکتور نیز به باتری Blade Battery مجهز شده است و حداکثر زمان کاری آن 16 ساعت است.

مدل‌های کامیون بی وای دی، شامل ETM6 و ETH8 نیز در این رویداد به نمایش گذاشته شدند. کامیون متوسط 7.5 تنی، ETM6، برای لجستیک شهری طراحی شده، در حالی که کامیون سنگین 19 تنی، یعنی ETH8، برای نظافت شهری و لجستیک در نظر گرفته شده است. بی وای دی بیان کرد که هر دو مدل بر پایه پلتفرم تخصصی کامیون‌های الکتریکی بی وای دی ساخته شده‌اند و با بار کامل بردهای 200 کیلومتر و 250 کیلومتر را به ترتیب ارائه می‌دهند.

بخش خودروی تجاری BYD تا پایان ژوئن 2024 بیش از 110,000 واحد در سراسر جهان فروخته است، که شامل 30,000 کامیون انرژی نو و وسایل نقلیه تخصصی می‌شود. BYD به توسعه صادرات خود در حوزه خودروهای تجاری ادامه می‌دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران