کمتر کسی است که از تویوتا راوفور به عنوان یک آفرودر قدرتمند یاد کند. این خودرو میتواند تاحدی بیراههنوردی کند، ولی به صورت عمومی در رده کراساورها قرار میگیرد. علیرغم توانایی کمتر تویوتا راوفور نسبت به جیپ رانگلر یا فورد برانکو، دو عنوان مهم پرفروشترین محصول تویوتا و پرفروشترین شاسیبلند بازار آمریکا در اختیار راوفور است.
حالا تویوتا با معرفی نسخه خاصی از راوفور با نام RAV-X کانسپت، روی باحال از چهره این کراساور آرام را به مشتریان نمایش داده است.
به لطف بازوهای تعلیق جلو و اتصالات محور عقب که هر دو از آلومینیوم ساخته شده، ارتفاع خودرو از سطح زمین به میزان 5 سانتیمتر و فاصله عرضی چرخها به اندازه 16 سانتیمتر افزایش یافته است. کمکفنرهای قابل تنظیم 2.5 اینچی نیز در هر دو محور جلو و عقب حضور دارد، تا با افزایش ارتفاع بدنه و زوایای ورود و خروج، قابلیت بیراههنوردی تویوتا RAV-X نیز افزایش یابد.
تویوتا RAV-X کانسپت با رینگهای 17 اینچ آلومینیوم با تایرهای 265/65 و باله عقب، از نظر ظاهری هم به خودروهای رالی شباهت دارد. مسیرهای جریان هوا در سپر و گلگیرهای جلو، به کاهش دمای قطعات و بهبود آیرودینامیک بدنه یاری میرساند. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به قطعات حفاظتی زیرین بدنه و سپر عقب با طراحی متفاوت اشاره کرد.
تویوتا RAV-X را میتوان ثمره ایدههای Toyota Parts دانست، که توسط بخش لوازم جانبی یعنی Accessories Development طراحی و ساخته شده است. همچون سایر خودروهای کانسپت، تویوتا RAV-X نیز در تعداد بیشتر تولید نخواهد شد. این خودرو در نمایشگاه SEMA 2024 به معرض نمایش درمیآید.
البته قائم مقام بخش بازاریابی تویوتا در آمریکای شمالی یعنی آقای مایک تریپ، اعتقاد دارد که تویوتا RAV-X چیزی بیشتر از یک خودروی کانسپت است چراکه میتواند قابلیتهای بالقوه یک کراساور کوچک یعنی تویوتا راوفور را به نمایش بگذارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com