برنامه تویوتا برای فروش مدل‌های ساخت سوزوکی در هند و آفریقا

گسترش همکاری ژاپنی‌ها در هند

12 خرداد 1397 18:20

پس از اعلام همکاری مشترک تویوتا و سوزوکی در بهمن ماه سال گذشته، اکنون دو طرف مذاکراتی را شروع کرده‌اند تا روی پروژه‌های مشترکی مانند تولید خودرو، توسعه بازارها و ایجاد فناوری‌های جدید همکاری کنند.

طراحی و توسعه یک پیشرانه و تامین خودرو برای بازار هند از مهمترین اهداف این همکاری است.اولین برنامه همکاری دو شرکت تأمین مشترک خودرو برای بازار هند است. در ادامه احتمالاً یک بازار دیگر به آن اضافه خواهد شد.

آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت تویوتا در این باره گفته: «به عنوان اعضایی از جامعه هند، تویوتا در کنار سوزوکی، بهترین تلاش خود را خواهد کرد تا این کشور علاوه‌بر داشتن آینده‌ای درخشان در زمینه حمل‌ونقل، خودروهای با کیفیت ساخت هندوستان را به آفریقا و دیگر کشورهای جهان صادر کند.»

نماینده کمپانی تویوتا در هند، مدل‌های طراحی شده توسط سوزوکی را برای فروش در بازار این کشور تولید خواهد کرد. گفته می‌شود فروش این خودروها توسط شبکه‌های نمایندگی هر دو کمپانی انجام خواهد شد.


علاوه‌براین تویوتا و سوزوکی هم‌اکنون در حال مذاکره بر روی جزئیات طراحی و توسعه یک پیشرانه فوق‌العاده کم‌مصرف هستند. در این پروژه دو شرکت تویوتا و دنسو (Denso) پشتیبانی‌های فنی را تامین می‌کنند و کمپانی سوزوکی، وظیفه طراحی و ساخت پیشرانه مذکور را برعهده خواهد داشت. 

آسامو سوزوکی، مدیرعامل کمپانی سوزوکی هم در این مورد گفته: «ما برای طراحی و توسعه یک پیشرانه کوچک فوق‌العاده کم‌مصرف که بسیار برای سوزوکی مهم و حیاتی است از تویوتا کمک خواهیم گرفت. قرار است تمام تمرکز خود را روی طراحی و توسعه آن متمرکز کنیم. امیدوارم که پروژه‌های مشترک جدید به موفقیت آینده هر دو شرکت، نه فقط در هند، بلکه در بازارهای جهانی کمک زیادی کند.»

تویوتا و سوزوکی همچنین قصد دارند همکاری‌های خود را در زمینه‌های تدارکات و خدمات پس از فروش نیز افزایش دهند.

دیدگاه کاربران