ورود چینی‌ها به بازار آمریکا با احداث کارخانه

مجوز 160 میلیون دلاری

20 خرداد 1397 16:00

کمپانی چینی SF موتورز تا سال 2020 به منظور ساخت تاسیسات خودروسازی مبلغ 160 میلیون دلار در ایالت ایندیانای جنوبی در آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. بنا به گفته‌های رسمی، از امکانات و تجهیزات موجود در این کارخانه برای تولید خودروهای برقی در آمریکای شمالی استفاده خواهند شد.

با احداث این کارخانه بیش از 467 فرصت شغلی تا سال 2020 در آمریکا ایجاد خواهد شد.کمپانی SF موتورز که مدتی پیش در منطقه سیلیکون ولی یعنی پایگاه شرکت‌های نوآور تاسیس شده، در اصل تحت مالکیت گروه صنعتی چانگ‌کینگ بوده که در چین مستقر است. این شرکت در نظر دارد در سایت تولیدی مورد اشاره، تولید دو کراس‌اور برقی SF5 و SF7 را آغاز کند. بنا به گزارش اتونیوز، تولید آزمایشی مدل SF5 در اواخر سال آینده آغاز خواهد شد.

دو ماه قبل SF موتورز این دو خودرو را معرفی کرد. طیف وسیعی از قدرت تا سقف 1000 اسب‌بخار را می‌توان برای پیشرانه این خودروها سفارش داد. با وجود چنین قدرتی، دستیابی به شتاب صفرتاصد در کمتر از 3 ثانیه ممکن خواهد شد. بنابر ادعای شرکت سازنده، ساخته‌های SF موتورز با یک مرتبه شارژ توان قادرند 500 کیلومتر را بپیمایند.


کارخانه شرکت SF موتورز در ایندیانا در کنار تاسیسات موجود برپا خواهد شد. قبلا در این محل خودروهای هامر و مرسدس‌بنز کلاس R به تولید می‌رسیدند. مسئولان شرکت SF موتورز اعلام کرده‌اند که امکانات موجود در این کارخانه ظرفیت تولید 50 هزار دستگاه خودرو در سال را خواهد داشت.

بنا به اعلام شرکت با احداث این کارخانه بیش از 467 فرصت شغلی تا سال 2020 ایجاد خواهد شد. آن‌ها امیدوارند با انجام برنامه نوسازی و ایجاد امکانات جدید در سایت تولیدی ایندیانا، اولین خودرویشان را تا سال 2019 روانه جاده‌ها کنند. تحقق این امر شرکت SF موتورز را به هدف اصلیش یعنی « تبدیل حمل و نقل فعلی به خودروهای هوشمند الکتریکی» یک گام نزدیک‌تر می‌کند.

دیدگاه کاربران