مرسدس‌ آ‌ام‌گ C63 زیر تیغ منصوری

ظاهری اسپرت با قلبی آتشین

25 خرداد 1397 12:02

منصوری جز آن دسته از تیونرهایی نیست که در اعمال تغییرات روی خودروها رویکردی میانه دارند. خودروهای تیونینگ شده توسط منصوری را می‌توان به عنوان اثر هنری حساب کرد چرا که این شرکت معمولاً تمایل به انجام کارهای ظریف روی خودروها دارد. این تغییرات به کمک استفاده زیاد از فیبرکربن، رنگ‌های درخشان همچون طلایی و یا ترکیب‌های رنگی صورت می‌گیرید و نتیجه‌ای جالب در پی خواهد داشت.

با تغییرات انجام شده حالا این کوپه قدرتمند توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 310 کیلومتربرساعت را دارد.این تیونر آلمانی در جدیدترین پروژه خود به سراغ کوپه قدرتمند مرسدس‌بنز یعنی C63 AMG رفته است. منصوری سعی کرده چهره و عملکرد خودرو خشن‌تر از قبل باشد. این خودرو همچنین در بخش فنی نیز نسبت به نمونه استاندارد تغییراتی داشته که شامل لاستیک‌های بزرگتر، کیت اسپرت برای بدنه و البته مهم‌تر از بقیه بهسازی در عملکرد پیشرانه می‌شود.

در رنگ‌آمیزی بدنه خودرو از ترکیب رنگ سفید با نوارهای مشکی و قرمز استفاده شده که نسبت به خودروهای طلایی یا آبی براق که سابقاً توسط منصوری عرضه شده‌اند، ظاهر ساده‌تری دارد. علاوه براین به کمک کیت بدنه جدید بر ویژگی‌های اسپرت خودرو تاکید شده است. این کیت شامل دیفیوزر عقب، ورودی هوای جدید برای سپر جلو و به کارگیری قطعات کرومی در نقاط مختلف بدنه مثل زیرسپرها یا پوشش آینه‌های جانبی است. علاوه‌براین منصوری از تایرهای 20 اینچی استفاده کرده و ارتفاع سیستم تعلیق را 30 میلیمتر کم کرده است.

 

فضای داخل نیز تغییرات زیادی داشته است. پدال‌های خودرو با نمونه‌های آلومینیومی تعویض، پارکابی‌های جدید اضافه و از پوششی جدید برای کف خودرو استفاده شده است. منصوری فضای کابین را مطابق با میل مشتری و پوشش‌هایی از چرم، فیبر کربن و آلکانترا تزیین خواهد کرد.

 

در زیر هود، منصوری پیشرانه هشت سیلندر چهارلیتری توئین توربو C63 را مورد بازبینی قرار داده و قدرت خروجی آن را افزایش داده است. پیشرانه این خودرو در حالت استاندارد 469 اسب‌بخار و 650 نیوتن‌متر و در نسخه C63 S 503 اسب‌بخار و 700 نیوتن‌متر نیرو تولید می‌کند ولی حالا دست‌پرورده منصوری به قدرت 650 اسب‌بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر رسیده که جهش بزرگی نسبت به هردو نمونه قبلی به نظر می‌رسد.

راه حل منصوری برای اضافه شدن این میزان قدرت به پیشرانه خودرو، تعویض ECU و نصب سیستم اگزوز اسپرت بوده است. با تغییرات انجام شده حالا این کوپه قدرتمند توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 310 کیلومتربرساعت را دارد.

دیدگاه کاربران