خط و نشان ب‌ام‌و برای رقبا

بازگشت سری 8

28 خرداد 1397 15:14

پس از مدت‌ها انتظار، ب‌ام‌و بالاخره سری 8 را دوباره زنده کرد. این کوپه زیبا بعد از نزدیک به 20 سال با تجهیزات مختلف و دو پیشرانه وارد بازار می‌شود.

پس از نزدیک به بیست سال، سری 8 رسماً بازگشت. این ماشین حالا کوپه پرچم‌دار جدید ب‌ام‌و محسوب می‌شود. طراحی نهایی سری 8 نسبت به کانسپتی که برپایه آن شکل گرفته معمولی‌تر است و خبری از آن حجم‌های اغراق‌آمیز نیست. هود کشیده و با ارتفاع پایین و یک نسخه باریک‌تر از جلوپنجره کلیه‌ای شکل ب‌ام‌و، ظاهری با وقار به آن بخشیده است. هود زیبای آن به سقفی منتهی می‌شود که شیبی نسبتاً تند و رو به عقب دارد. در قسمت عقب، سراگزوزهای بزرگ ذوزنقه‌ای بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌آید.

در حالی که خودرو به طور استاندارد به چراغ‌های LED مجهز است، مشتری‌ها می‌توانند آپشن چراغ‌های لیزری را برای آن برگزینند. همچنین برای کاهش وزن خودرو، پکیجی از جنس پلاستیک تقویت‌شده با فیبرکربن برای قسمت‌هایی مانند دریچه‌های ورودی، قاب آینه‌ها، اسپویلر و دیفیوزر عقب قابل سفارش است.

داخل کابین، شاهد استفاده از صفحه نمایش 10.3 اینچی به جای صفحه کیلومتر و آمپرهای خودرو هستیم. صفحه نمایش دوم 12.3 اینچی نیز، دقیقاً کنار آن و بالای کنسول مرکزی نصب شده است. امکان سفارشی‌سازی کابین با مواردی مانند شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم صوتی Bowers & Wilkins، تزیینات استیل ضد زنگ و سوئیچ‌های شیشه‌ای وجود دارد.

عاشقان قدرت می‌توانند مدل M850i xDrive را با پیشرانه 4.4 لیتری توربو 8 سیلندر خورجینی و جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک خریداری کنند. این ترکیب قدرت 523 اسب‌بخار و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. طبق ادعای باواریایی‌ها، این مدل از سری 8 قادر است صفرتاصد را در 3.7 ثانیه پر کند. حداکثر سرعت این خودرو روی 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

علاوبر مدل بنزینی، مدل 840d xDrive با پیشرانه دیزلی 3 لیتری توربو شش سیلندر خطی و جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک هم فروخته خواهد شد. این پیشرانه 315 اسب‌بخار قدرت و 680 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این پیشرانه دیزلی، سری 8 صفرتاصدی 4.9 ثانیه‌ای خواهد داشت.

کوپه لوکس جدید آلمان‌ها از پاییز امسال وارد بازار آمریکا می‌شود و اروپایی‌ها می‌توانند آن را از نوامبر سال جاری میلادی خریداری کنند. بعدها ب‌ام‌و نسخه‌های بیشتری از این خودرو وارد بازارخواهد کرد. تصاویر جاسوسی منتشر شده نشان می‌دهند که مدل M8 هنوز مراحل تست خود را طی می‌کند و تصاویری هم از یک سری 8 کانورتیبل طی روزهای اخیر منتشر شده است. هنوز معلوم نیست شرکت چه زمانی این نسخه‌ها را به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاه کاربران