معرفی مرسدس‌بنز اسپرینتر برقی

باربری بدون آلایندگی

28 خرداد 1397 21:14

پس از یک معرفی اجمالی در ماه فوریه، اکنون مرسدس‌بنز مشخصات دقیق‌تری از ون برقی اسپرینتر را منتشر کرده است. این خودرو دومین ون تمام برقی مرسدس است که پس از معرفی مدل برقی ویتو به بازار معرفی شده و از سال 2019 به روی خطوط تولید خواهد رفت.

شارژ کردن باطری‌ این ون برقی بین 6 تا 8 ساعت زمان خواهد برد که در صورت استفاده از سیستم شارژ سریع، این مدت به 46 دقیقه کاهش خواهد یافت.دو نوع باطری برای نیرو بخشیدن به این خودرو قابل انتخاب است. مدل 41 کیلووات ساعت (که قبلاً در ویتو نیز استفاده شده است) برای خودرو قابلیت پیمایش 115 کیلومتری را در شرایط نامناسبی مانند حمل بار 1040 کیلوگرمی و دمای پایین محیط فراهم خواهد کرد. اما باطری دوم که ظرفیت بیشتری دارد شعاع حرکتی بیشتری برابر با 150 کیلومتر فراهم می‌آورد. این توانایی از ظرفیت مجاز حمل بار به میزان 140 کیلوگرم می‌کاهد و نهایت باری که با این مدل می‌توان حمل کرد 900 کیلوگرم خواهد بود. این خودرو بیش‌تر برای مشتریانی مفید است که بیش از ظرفیت بارگیری، میزان مسافت قابل پیمایش برایشان اهمیت دارد.

شارژ کردن این باطری‌ها بین 6 تا 8 ساعت زمان خواهد برد که در صورت استفاده از سیستم شارژ سریع، این مدت به 46 دقیقه کاهش خواهد یافت. اسپرینتر برقی توان حرکت با حداکثر سرعت 120 کیلومتربرساعت را دارد ولی توصیه می‌شود برای استفاده بهینه از ظرفیت باطری‌ها، سرعت خودرو از 80 کیلومتربرساعت فراتر نرود.

از چندماه آینده مرسدس‌بنز سفارشات برای ساخت این مدل را خواهد پذیرفت و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال 2019 خودروها آماده تحویل به مشتریان باشند.

به اعتقاد مسئولان مرسدس‌بنز، هزینه‌های روز افزون نگهداری از خودرو مخصوصاً در شهرهای پرترافیک سبب گسترش استفاده از خودروهای برقی در آینده نزدیک خواهد شد. آن‌ها می‌خواهند تنوع مدل‌های برقی خود را در سال‌های آینده به سرعت افزایش دهند که این شامل خودروهای تجاری در اندازه‌های گوناگون نیز خواهد بود. سرمایه‌گذاری اخیر 150 میلیون یورویی آن‌ها نشان از جدیت این امر دارد. پیش‌بینی می‌شود رقم این سرمایه‌گذاری تا سال 2020 به رقم 500 میلیون یورو افزایش پیدا کند.

دیدگاه کاربران