گرانی خودروهای آمریکایی در چین تا 25 درصد

اولین تاثیرات جنگ تجاری بر قیمت خودرو

30 خرداد 1397 16:28

افزایش تعرفه‌های واردات بین چین و آمریکا که به‌عنوان جنگ تجاری شناخته می‌شود باعث افزایش قیمت محصولات در هر دو کشور شده است.

این امر باعث شده است مشتریان چینی، محصولات جنرال‌موتورز و فورد را با 25 درصد افزایش قیمت نسبت به قبل خریداری کنند.در ابتدا ترامپ تعرفه واردات برخی محصولات چینی را بالا برد و سپس دولت چین هم در پاسخ به این عمل دیوار تعرفه‌ای خود را بالاتر کشید. این امر باعث شده است مشتریان چینی، محصولات جنرال‌موتورز و فورد را با 25 درصد افزایش قیمت نسبت به قبل خریداری کنند.

اولین محصولی که شامل افزایش قیمت می‌شود، کراس‌اور بیوک اینویژن است که قرار است با هشت هزار دلار قیمت بیشتر در چین فروخته شود و انتظار می‌رود این افزایش قیمت بر تقاضا برای این ماشین تأثیری منفی بگذارد. این در حالی است که ارزش کلی واردات خودرو به چین در حدود 50 میلیارد دلار است.

ترامپ برای این جنگ عنوان کرده که رابطه تجاری بین دو کشور در مدت‌زمان طولانی، بسیار ناعادلانه بوده است. او معتقد است شیوه پیشین تجارت با چین باعث شده است اقتصاد ایالات‌متحده صدمه ببیند و امنیت ملی این کشور به خطر بیفتد و همچنین تهدید کرده که در صورت اعمال تعرفه اضافی بر محصولات واردشده به چین اقدام متقابلی انجام خواهد داد.

کاری که دقیقا چین انجام داد و درست یک روز پس از تصمیم ترامپ توسط وزیر خارجه چین اعلام رسمی شد تا از حقوق قانونی و برحق این کشور حفاظت شود.

دیدگاه کاربران