با وزنی سنگین‌تر از خودروی واقعی

مک‌لارنی از جنس لگو

30 خرداد 1397 17:01

موزه خودرویی پترسن در لس‌آنجلس همواره در امر برگزاری نمایشگاه‌های جالب خودرویی فعال بوده است ولی این بار خبر بسیار هیجان‌انگیزی منتشر شده مبنی بر این‌که به مدت محدود محصول نمایشی خاصی به موزه خودرو پترسن آمده است: لگوی مک‌لارن 720S آن هم در ابعادی برابر با نمونه واقعی!

ساخت آن 20 برابر تولید یک خودروی واقعی زمان برده است.هفته گذشته بود که بازدیدکنندگان موزه فرصت یافتند که 280 هزار قطعه لگو را به هم متصل کرده و این نسخه لگویی نارنجی از سوپراسپرت معروف را بسازند. بر روی این مجسمه لگویی مک‌لارن، همچون نمونه واقعی از رینگ‌های مشکی و لاستیک‌های پیرلی استفاده شده تا نتیجه نهایی هرچه بیشتر به نمونه واقعی شبیه باشد.

نکته خیلی جالب در مورد مک‌لارن لگویی این است که ساخت آن 20 برابر تولید یک خودروی واقعی زمان برده است. در سایت تولیدی مک‌لارن در انگلستان ظرف 12 روز کاری یک مک‌لارن 720S ساخته می‌شود درحالی‌که مقدار زمان مصرف شده توسط تعداد بیشتر افراد برای ساخت این ماکت مقایس واقعی بسیار بالاتر از رقم مذکور بوده است. همچنین بد نیست بدانید این خودرو چندین کیلو از نمونه واقعی سنگین‌تر است، چرا که نمونه واقعی در حدود 1282 کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن محصول لگو کمی بیش از 1450 کیلوگرم است. مسلماً اگر کمپانی مک‌لارن هم در ساخت خودروی واقعی به جای قطعات فیبرکربن از پلاستیک سخت استفاده کرده بود، وزن نهایی خودرو بسیار بیش از این ارقام می‌شد. باید اضافه کنیم که به منظور تامین پایداری این مجسمه دست ساخت، از یک چهارچوب فلزی استفاده شده است.

اما خبر بد این‌که لگوی جذاب برای همیشه در این موزه نخواهد ماند و تنها تا روز 16 آگوست برای نمایش در موزه اقامت دارد. اگر احتمال می‌دهید که در فرصت باقیمانده موفق به بازدید از لگوی شگفت‌انگیز نخواهید شد، می توانید نمونه‌های 161 قسمتی که برای فروش عرضه می‌شود را تهیه کنید. البته برای سر هم کردن قطعات هم باید وقت کافی داشته باشید.

دیدگاه کاربران