با به دلیل فروش کم و رونق بازار شاسی‌بلندها و کراس‌اورها

10 خودرویی که باید از آن‌ها خداحافظی کنید

30 خرداد 1397 18:36
  • تولید این خودروها قرار است خاتمه پیدا کند...

    تولید این خودروها قرار است خاتمه پیدا کند...

    در یک آن و یک چشم به هم زدن، خودروسازها این قدرت را دارند که خودروی مورد علاقه شما را برای همیشه از خط تولید خارج کنند. قضیه شخصی نیست. گاهی اوقات فروش برخی مدل‌ها به قدری کم است که کمپانی نمی‌تواند سود کافی را از تولید آن خودرو ببرد. در حالی که شرکت‌ها این روزها بیشتر و بیشتر به ساخت کراس‌اورها روی آورده‌اند، مجموعه‌ای گسترده از مدل‌های دیگر ممکن است طی چند سال آینده، غزل خداحافظی را بخوانند. در این مطلب «باما» همراه باشید تا شما را با 10 نامزد اصلی خروج از خط تولید در آینده‌ای نزدیک آشنا کنیم.

  • آئودی R8

    آئودی R8

    اوایل امسال پیتر مرتنس (Peter Mertensرئیس بخش R&D آئودی در مصاحبه‌ای گفته بود که R8 نسل سومی نخواهد داشت. بدین معنی که R8 فعلی، آخرین مدلی است که از آن تولید می‌شود. البته این حرف به این معنی نیست که آئودی آن را با یک خودروی دیگر جایگزین نخواهد کرد، ولی به نظر می‌رسد پایان R8 بسیار زودتر از آن چه که انتظارش می‌رفت فرا رسیده است. این خودرو در مقایسه با برخی از رقبای خود عملکرد فوق‌العاده ای دارد. خ

  • آئودی TT رودستر / A5 کابریولت

    آئودی TT رودستر / A5 کابریولت

    به زودی قرار است مدل A4 کابریولت جایگزین هر دو مدل TT رودستر و A5 کابریولت شود. این خودرو با ظاهری شبیه به مدل A3، روی پلتفرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته خواهد شد. این کانورتیبل جدید قیمتی ارزان‌تر از دو مدلی که قرار است جانشین آن‌ها شود خواهد داشت، این اختلاف قیمت احتمالاً بیشتر از 10 هزار دلار خواهد بود. از سال 2011 به بعد، فروش هر دو مدل TT و A5 سیری نزولی داشته است.

  • ب‌ام‌و سری 3 گرن توریسمو

    ب‌ام‌و سری 3 گرن توریسمو

    در دنیایی که ب‌ام‌و در حال طراحی و تولید کراس‌اورها در هر شکل و برای سلیقه‌های مختلف است، ادامه تولید سری 3 گرن‌توریسمو کاری احمقانه به نظر می‌رسد. این خودرو در مقایسه با سری 3 سدان خیلی حرفی برای گفتن ندارد و در آن خبری از جذابیت‌های بالای یک کراس‌اور نیست. به نظر می‌رسد ترغیب یک خریدار احتمالی سری 3 گرن‌توریسمو به خرید خودرویی بزرگ‌تر و گران٬قیمت‌تر کار راحتی باشد.

  • مرسدس‌بنز SLC

    مرسدس‌بنز SLC

    شایعه تعطیلی خط تولید SLC کانورتیبل توسط مرسدس‌بنز از سال پیش در محافل خودرویی زیادی مطرح شده است. این خودرو نسبتاً قدیمی شده و فروش ضعیفی دارد. در ماه آگوست، منابعی از داخل کمپانی گفته بودند که مرسدس‌بنز هیچ برنامه‌ای برای معرفی جانشین نسل فعلی SLC ندارد. این که چه زمانی شاهد تعطیلی خط تولید آن خواهیم بود، هنوز مشخص نیست.

  • فولکس‌واگن بیتل

    فولکس‌واگن بیتل

    بیتل در حال حاضر هم در بسیاری از بازارها فروش خوبی ندارد و به عنوان مثال، سال پیش در آمریکا فقط 15 هزار دستگاه فروش داشته و این آمار، شامل هر دو نسخه کوپه و کانورتیبل می‌شود. فولکسواگن تاکنون بیتل را از بازارهای مختلفی که در آن‌ها فروش خوبی نداشته خارج کرده است. همانطور که فولکس‌واگن قبلاً اشاره کرده، هیچ برنامه‌ای برای ساخت و تولید نسل بعدی بیتل وجود ندارد. این یعنی دیر یا زود باید با آن خداحافظی کنیم.

  • بیوک لاکراس

    بیوک لاکراس

    این خودرو یکی دیگر از قربانیان علاقه روزافزون مردم به شاسی‌بلندها و کراس‌اورهاست. این سدان‌ بزرگ و گران‌قیمت، دیگر مانند گذشته فروش بالایی ندارد، چرا که بیوک مجموعه‌ای از کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای بسیار قدرتمند و گران‌تری را در سبد محصولات خود دارد. احتمالاً لاکراس تنها محصول دیفرانسیل جلوی جنرال‌موتورز نخواهد بود که برای همیشه از خط تولید خارج می‌شود.

  • شورولت ایمپالا

    شورولت ایمپالا

    همانند تصمیم فورد برای توقف عرضه سدان‌های دیفرانسیل جلو از جمله مدل تائوروس، شورولت هم به احتمال زیاد در اقدامی مشابه تعدادی از خودروهای خود مانند مدل ایمپالا را بازنشسته خواهد کرد. افت فروش آن‌ها مهم‌ترین دلیل چنین تصمیمی خواهد بود.

  • شورولت سونیک

    شورولت سونیک

    سال پیش هم صحبت‌های زیادی در مورد خروج آن از خط تولید شنیده می‌شد، اما نهایتاً شورولت تصمیم گرفت تا یک سال دیگر حضور آن را در بازار تمدید کند. هرچند، مانند بسیاری از خودروهای این لیست، دیگر زمان زیادی تا خروج آن از خطوط تولید شرکت نمانده است. خودروسازها در تلاشند با تعطیل کردن خطوط تولید چنین مدل‌هایی، جا را برای کراس‌اورهایی که روی همین پلتفرم‌های کوچک ساخته می‌شوند باز کنند. سونیک می‌تواند یکی از این مدل‌ها باشد.

  • شورولت اسپارک

    شورولت اسپارک

    درست مانند سدان‌ها، هاچ بک‌های کوچک هم در حال مردن هستند. در حال حاضر، شاید شورولت برنامه‌ای برای خارج کردن اسپارک از خط تولید نداشته باشد، ولی شایعاتی وجود دارد که این خودرو در لیست سیاه کمپانی در کنار مدل‌هایی مانند بیوک لاکراس، شورولت ولت و کادیلاک XTS قرار گرفته است. به امید جلب نظر مشتریان بیشتر، شورولت مدل اسپارک اکتیو را چند سال پیش رونمایی کرد که یک نسخه با ارتفاع بالای اسپارک محسوب می‌شد.

  • شورولت ولت

    شورولت ولت

    شورولت ولت به احتمال زیاد خیلی زودتر از آن چه که فکرش را می‌کردیم قرار است با ما خداحافظی کند. برخی منابع نزدیک به کمپانی ادعا کرده‌اند که ولت تا سال 2022 برای همیشه از خطوط تولید شورولت خارج خواهد شد. جایگزین احتمالی آن چه خودرویی خواهد بود؟ یک کراس‌اور پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی!

دیدگاه کاربران