یک کیت بدنه هشت تکه با گلگیرهایی پهن و رینگ‌هایی بزرگ

تیونینگ Z پرفورمنس برای ب‌ام‌و M2

31 خرداد 1397 18:02

ب‌ام‌و M2 به‌صورت استاندارد گلگیرهای پهنی دارد، ولی ظاهراً متخصصین Z پرفورمنس اعتقاد دارند این گلگیرها به اندازه کافی پهن نیستند و بادی کیت جدید آن‌ها، بدنه این خودروی قدرتمند آلمانی را بسیار بزرگ‌تر کرده است. ظاهر خودرو طوری است که شاید همه آن را نپسندند و رنگ بدنه سبز پسته‌ای آن اوضاع را بسیار بدتر هم می‌کند.

استفاده از این گلگیرهای پهن امکان تجهیز خودرو به رینگ‌های 20 اینچی را فراهم کرده است.این کیت بدنه فایبرگلاس هشت تکه‌ای ساخت زاکو پرفورمنس (Zacoe Performance)، شامل سپر جدید در جلو، رکاب های کناری متفاوت، دیفیوزر سه‌تکه‌ای عقب و یک بال عقب روی در صندوق می‌شود. علاوه‌براین در طراحی بخش جلو، قاب آینه‌ها و قسمت عقب خودرو هم شاهد استفاده از قطعات فیبر کربنی هستیم. البته، قابل‌توجه‌ترین تغییر در طراحی بدنه این خودرو استفاده از این گلگیرهای بزرگ پیچ شده روی بدنه است. زاکو پرفورمنس در بیانیه خود به میزان افزایش عرض خودرو اشاره نکرده، ولی قطعاً این افزایش قابل‌توجه است.

استفاده از این گلگیرهای پهن امکان تجهیز خودرو به رینگ‌های بسیار بزرگ را فراهم کرده است. این رینگ‌های ویژه 20 اینچ قطر و به ترتیب 10.5 و 12.5 اینچ عرض در جلو و عقب دارند. این در حالیست که ب‌ام‌و M2 به‌صورت استاندارد به رینگ‌های 19 اینچی با 9 و 10 اینچ عرض در جلو و عقب مجهز است.

این خودرو، به‌غیراز مواردی که تا اینجا مطرح کردیم، تغییرات دیگری هم دارد. یک مبدل کاتالیزوری 300 سلولی و سیستم اگزوز کات‌بک رموس (Remus) صدای خروجی آن را بسیار هیجان‌انگیزتر کرده است. در پکیج تیونینگ  همچنین شاهد استفاده از کمک‌فنرهای ساخت شرکت لوتک (Lowtec) هستیم.

داخل کابین، تزیینات فیبر کربنی بسیار بیشتر هستند. علاوه‌براین فرمان خودرو با روکشی از چرم آلکانتارا پوشش داده شده و یک صفحه ‌نمایش مخصوص مسابقات حال‌وهوایی ویژه به آن بخشیده است.

به‌صورت استاندارد، M2 به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با 365 اسب‌بخار قدرت و 465 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. این پیشرانه به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک متصل می‌شود. مشتریانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، می‌توانند مدل M2کامپتیشن را بخرند که 405 اسب‌بخار قدرت و 551 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

دیدگاه کاربران