ورود رسمی فورد هیبریدی به ناوگان پلیس آمریکا در سال 2019

تعقیب و گریز با آلایندگی کمتر

1 تیر 1397 12:34

تلاش‌های فورد برای گسترش طیف خودروهای الکتریکی در میان محصولاتش همچنان ادامه دارد و این خودروساز باسابقه به تازگی عکس‌های نه چندان واضحی از یک خودرو جدید هیبرید منتشر کرده است.

مصرف سوخت این خودروی هیبریدی در حدود 40 درصد کمتر از قبل خواهد بود.اشتباه نکنید، درباره یک پروژه تحقیقاتی یا خودرویی تولید انبوه صحبت نمی‌کنیم. بلکه منظورمان خودروی هیبریدی مخصوص ناوگان پلیس است که براساس مدل جدید فورد اکسپلورر ساخته شده است و برطبق وعده‌ها آلودگی بسیار کمتری نسبت به مدل‌های قبلی ناوگان پلیس ایجاد خواهد کرد.

هنوز جزئیات زیادی درباره پیشرانه این خودرو منتشر نشده است ولی براساس گفته فورد، بهسازی زیادی روی پیشرانه 3.7 لیتری انجام گرفته تا آلایندگی آن به میزان محسوسی کاهش یابد. همچنین این خودرو به صورت استاندارد مجهز به سامانه چهارچرخ محرک خواهد بود. براساس گمانه‌زنی‌ها مصرف سوخت این خودروی هیبریدی تقریباً معادل با 10 لیتر در صد کیلومتر یعنی در حدود 40 درصد کمتر از قبل خواهد بود.

بنا بر گفته معاون تولید و بازاریابی فورد، این شرکت به فکر تولید خودروهای برقی و هیبریدی برای تمام مشتریان از جمله مجریان قانون است تا نیاز آن‌ها به خودروهایی با میزان عملکرد بالا و هزینه‌های نگهداری پایین را برطرف کنند. وی همچنین به ضرورت نصب سامانه چهارچرخ محرک در خودروهای پلیس تاکید کرده است.

همانطور که قبلاً گفتیم متاسفانه تصاویر واضحی از این خودرو منتشر نشده و فقط دو تصویر کلی در دسترس است که جزئیات زیادی را نمایش نمی‌دهند. البته تشخیص چراغ‌های مخصوص خودروهای پلیس که روی سقف و سپر نصب شده‌اند کارسختی نیست ولی بیشتر عناصر ظاهری خودرو از نظر پنهان مانده‌اند. بنابراین چاره‌ای نیست جز این‌که تا زمان نمایش رسمی فورد اکسپلورر جدید منتظر بمانیم.

سفارش اکسپلورر هیبریدی برای نیروهای پلیس از تابستان امسال امکان‌پذیر است ولی تولید این خودرو زودتر از ماه می 2019 انجام نخواهد شد. می‌توان حدس زد اکسپلورر در اوایل سال 2019 رونمایی شود و مدتی بعد پیش فروش آن برای عموم آغاز شود.

دیدگاه کاربران