باطری‌هایی برای محصولات آینده خصوصاً خودروهای بازار آمریکای‌شمالی

شراکت جنرال‌موتورز و هوندا برای ساخت نسل جدید باطری‌ها

1 تیر 1397 19:33

جنرال‌موتورز و هوندا با انتشار بیانیه‌ای مشترک، آغاز مشارکت خود برای تولید نسل جدیدی از باتری‌ها را اعلام کردند.

به دلیل تیراژ بالای حاصل از همکاری این دو شرکت، مطمئناً هزینه‌های تولید نیز پایین خواهد آمد که بر قیمت تمام شده باتری‌ها اثرگذار خواهد بود.در این بیانیه آمده که نسل جدید باتری‌های تولید شده توسط این دو شرکت، ظرفیت ذخیره بیشتری دارند، فضای کمتری اشغال می‌کنند و در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی شارژ خواهند شد. این باتری‌ها روی محصولات آینده این دو شرکت به خصوص مدل‌هایی که در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد، نصب می‌شود.

با توجه به سابقه طولانی جنرال‌موتورز در ساخت باتری و هوندا در تولید خودروی الکتریکی، می‌توان انتظار داشت نتیجه همکاری این دو بسیار موفقیت‌آمیز باشد. به دلیل تیراژ بالای حاصل از همکاری این دو شرکت، مطمئناً هزینه‌های تولید نیز پایین خواهد آمد که بر قیمت تمام شده باتری‌ها اثرگذار خواهد بود.

آقای مارک رویس (Mark Reuss) معاون بخش توسعه جهانی محصولات جنرال‌موتورز اعتقاد دارد این توافق چندگانه با هوندا ظرفیت شرکت جنرال‌موتورز برای تولید خودروی برقی مقرون به صرفه را افزایش خواهد داد.

مدیر هوندا، آقای تاکاشی سکیگوچی (Takashi Sekiguchi) نیز اضافه می‌کند که تولید این باتری مشترک می‌تواند گام بزرگ و مهمی در جهت کمک به ایجاد یک جامعه پایدار و دوستدار محیط زیست باشد.

بد نیست در پایان اشاره کنیم که جنرال‌موتورز در بسیاری از بازارهای جهان نقش پیشرو و تعیین‌کننده داشته و برندهایی مانند شورولت، کادیلاک، بائوجان، بیوک، جی‌ام‌سی، هولدن، جیفنگ و وولینگ را تحت تملک خود دارد. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در فناوری‌های آینده خودروهای شخصی نقش عمده‌ای داشته باشد.

شرکت هوندا نیز در حال حاضر در سه خط تولید خود سالانه 28 میلیون پیشرانه تولید می‌کند. هوندا و شرکایش در بیش از 60 کارخانه در 27 کشور مختلف در سراسر جهان برای بیش از 208 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

دیدگاه کاربران