همزمان با آغاز سفرهای تابستانی

نیسان و معرفی ون‌های کمپر در اسپانیا

2 تیر 1397 14:39

ون برقی‌ نیسان موسوم به e-NV200 که برای اولین بار در جریان نمایشگاه خودروی مادرید و به همراه مدل دیزلی NV300 معرفی شد، اکنون به یک کمپر تبدیل شده و به راحتی فضای کافی برای علاقمندان به سفر را بدون تولید هیچ‌گونه آلودگی فراهم می‌سازد.

در این ون‌ها فضای کافی برای استراحت چهار سرنشین وجود دارد.با این ‌که ایده کلی ساخت چنین خودرویی بسیار جذاب است اما یک نقطه ضعف مشهود نیز می‌تواند تا حدی سوال برانگیز باشد. علی‌رغم آنچه از چنین خودرویی انتظار می‌رود، در e-NV200 باطری چندان بزرگی جانمایی نشده است. این باطری با ظرفیت 40 کیلووات ساعت و با یک مرتبه شارژ می‌تواند نهایت نیروی لازم برای طی مسافتی بین 200 تا 300 کیلومتر را تامین کند. البته به نظر می‌رسد این میزان پیمایش چندان مناسب خودرویی برای سفر نباشد. هرچند شاید یک پیک‌نیک کوتاه با e-NV200 دلچسب باشد، اما به نظر کمپر NV300 گزینه بهتری برای سفر است. خودرویی که از پیشرانه 1.6 لیتری دیزل بهره می‌برد و مطمئناً خواهد توانست مسافران را در سفرهای طولانی همراهی کند.

به منظور تغییر ون به خودروی سفر، یک سقف متحرک و یک آشپزخانه مجهز به یخچال، سینک ظرفشویی و مخازن آب و گاز تعبیه شده است. همچنین در این ون‌ها فضای کافی برای استراحت چهار سرنشین وجود دارد، چرا که به یک اتاق خواب با تخت دونفره در طبقه پایین و اتاق دیگری با دو تخت مجزای تک نفره در طبقه بالا مجهز شده‌اند.

مدیر روابط عمومی شعبه نیسان در اسپانیا اعتقاد دارد که چنین خودروهایی به مسافران ماجراجو امکان می‌دهد در حین سفر به همراه خانواده یا دوستان، بالکنی رو به زیباترین مناظر در اختیار داشته باشند.

نیسان هنوز اطلاعاتی مبنی بر احتمال عرضه این خودروها در بازارهای جهانی منتشر نکرده است، اما فعلاً مشتریان علاقمند به این‌گونه خودروها می‌توانند به نمایندگی‌های نیسان در اسپانیا مراجعه کنند و خودروی ون مسافرتی دلخواه خود را سفارش دهند.

دیدگاه کاربران