قدمی مهم برای شرکتی از کرواسی

خرید 10 درصد سهام ریماک توسط پورشه

2 تیر 1397 17:00

کم‌تر از دو هفته بعد از انتخاب نام تایکان برای نخستین خودروی تمام الکتریکی پورشه، این خودروساز آلمانی اکنون 10 درصد از سهام شرکت ریماک را خریداری کرده است. ریماک یک شرکت کروات است که ابرخودروهای برقی می‌سازد. هنوز معلوم نیست پورشه از سرمایه‌گذاری روی شرکت ریماک چه اهداف و برنامه‌هایی در سر دارد. در بیانیه رسمی منتشر شده توسط پورشه آمده که شرکت امیدوار است همکاری خوبی با ریماک داشته باشد.

هنوز معلوم نیست پورشه از سرمایه‌گذاری روی شرکت ریماک چه اهداف و برنامه‌هایی در سر دارد.لوتز مشکه (Lutz Meschke)، معاون رئیس هیئت اجرایی و عضو هیئت اجرایی امور مالی و IT پورشه در این مورد گفته: «با طراحی و ساخت ابرخودروهای تمام الکتریکی دو سرنشین مانند کانسپت وان یا C Two و همچنین طراحی سیستم‌های مهم خودرویی، ریماک به خوبی توانسته خود را در صنعت حمل‌ونقل الکتریکی مطرح کند. ما احساس می‌کنیم ایده‌ها و شیوه کار ریماک بسیار امیدوارکننده است. به همین دلیل، امیدواریم بتوانیم وارد یک همکاری نزدیک با این شرکت بشویم.»

شرکت ریماک که سال 2009 کار خود را داخل یک گاراژ کوچک شروع کرده بود، در حال حاضر حدوداً 400 نفر کارمند دارد. تمرکز اصلی این شرکت فعلاً روی تکنولوژی باتری‌های ولتاژ بالا و پیشرانه‌های الکتریکی است. ریماک همچنین در حال طراحی و توسعه رابط‌های کاربری انسان - ماشین و دوچرخه‌های برقی تحت برند گریپ (Greyp Bikes) نیز هست.

میت ریماک (Mate Rimac)، مدیرعامل شرکت در این مورد می‌گوید: «این همکاری جدید یک قدم مهم برای ریماک در مسیر تبدیل شدن به یک شرکت تأمین‌کننده قطعات و سیستم‌ها در صنعت خودروهای الکتریکی، سیستم‌های ارتباطی و سیستم‌های پیشرفته کمکی رانندگی است.»

شرکت ریماک سال پیش و زمانی که ریچارد هموند (Richard Hammond)، مجری برنامه گرندتور کنترل یک دستگاه ریماک کانسپت وان را در حال تست از دست داد در همه جای دنیا بسیار معروف شد. نهایتاً به علت شکستگی زانو کار او به بیمارستان کشید. این اتفاق به قدری ریماک را محبوب کرد که در همان روز تصادف، شرکت توانست سه دستگاه از همان خودرو را بفروشد.

اوایل سال جاری، ریماک از مدل C_Two رونمایی کرد. یک ابرخودروی الکتریکی که صفر تا صد را در 1.95 ثانیه پر می‌کند. این خودرو قادر است ظرف 11.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به سیصد کیلومتربرساعت برساند. بعدها ریماک تغییراتی در عملکرد این خودرو، دقیقاً پس از رونمایی مدل جدید تسلا رودستر اعمال کرد.

خبر اعلام سرمایه‌گذاری پورشه در شرکت ریماک جدید است. به همین دلیل، هنوز نمی‌توان گفت که آیا این موضوع به نوعی همکاری مشترک منتج خواهد شد یا خیر. ولی همان‌طور که میت ریماک هم گفته، این یک قدم بسیار مهم برای شرکت او محسوب می‌شود.

 

دیدگاه کاربران