ارتقای پیکاپ رم 1500 توسط شرکت AEV

سرباز تازه‌نفس

4 تیر 1397 14:03

سال‌هاست که شرکت AEV خودروهای پیکاپ را با انجام تغییرات و اضافه شدن قطعات آفرود مورد بهسازی قرار می‌دهد. خصوصیت تمام محصولات این کمپانی را می‌توان در ظاهر خاص و نمایشی آن‌ها دانست. اکنون آخرین محصول این شرکت یعنی AEV Recruit که براساس رم 1500 ساخته شده و ظاهری ترسناک و آخرالزمانی دارد را می‌توان جدیدترین نمونه از تفکرات طراحان این شرکت دانست.

کمتر فردی یافت می‌شود که طرفدار پیمودن مسیرهای آفرود باشد ولی به این خودرو علاقه پیدا نکند.به محض مواجهه با این پیکاپ غول‌پیکر متوجه ارتفاع بیشتر آن نسبت به نمونه استاندارد خواهید شد، چرا که ارتفاع کلی خودرو در حدود 10 سانتی‌متر توسط AEV افزایش یافته است. برای دستیابی به این میزان تغییر ارتفاع نسبت به حالت استاندارد، سیستم تعلیق با نمونه دیگری تعویض نشده بلکه با بهره‌مندی از پایه‌های بلندتر این تغییر ایجاد شده است. علاوه‌براین در مجموعه سیستم تعلیق این پیکاپ از قلاب‌های آلومینیومی استفاده شده که طبق اعلام AEV از استانداردهای نظامی نیز پشتیبانی می‌کند.

استفاده از فلزات مقاوم در بدنه خودرو نیز به چشم می‌خورد، برای مثال سپر جلو خودرو از ورقه‌های 4 میلی‌متری فولاد ساخته و به یدک‌کش آلومینیومی نیز مجهز شده است. علاوه‌براین وینچ و یک نوار بزرگ LED روی سپر جلو نصب شده‌اند. در بخش عقب نیز از سپری فولادی مشابه با سپر جلو استفاده شده است.

نصب دو دریچه هوا برروی محفظه پیشرانه‌ای از جنس فولاد گالوانیزه گرید 23 باعث می‌شود تا گرمای پیشرانه سریع‌تر خارج شود. این دریچه‌ها همچنین به حفظ فاصله مجاری آب از قطعات حساس الکترونیکی درون محفظه پیشرانه یاری می‌رسانند.

در خودروهای آفرود معمولاً از ورودی هوای لوله‌ای شکل استفاده می‌شود که به آن اسنورکل می‌گویند. به واسطه استفاده از اسنورکل می‌توان هوای خنک را در بهترین شرایط به پیشرانه خودرو ارسال کرد. قطعه اسنورکل استفاده شده در این وانت خشن از ماده پلی‌اتیلن با اتصال عرضی ساخته شده است. این ماده نوعی پلاستیک گرماسخت است، که می‌تواند در برابر حرارت مقاومت بسیار زیادی نشان دهد.

از دیگر تجهیزاتی که AEV برای این خودرو درنظر گرفته، سوئیچ اضافه‌ای است که می‌توان برخی ادوات و همچنین چراغ‌های خودرو را توسط آن کنترل کرد. همچنین کامپیوتر مرکزی و سنسور سرعت خودرو نیز توسط AEV مورد بازبینی قرار گرفته‌اند تا وجود چرخ‌های 37 اینچی در عملکرد کلی خودرو اختلال ایجاد نکند.

در فضای کابین هم تجهیزات داخل با چرم باکیفیت و دوخت عالی به همراه نشان کمپانی AEV مزین شده‌اند تا سرنشینان از سواری با این پیکاپ غول‌پیکر بیشتر لذت ببرند.

کمپانی AEV هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که آیا AEV Recruit   رم 1500 به خط تولید وارد خواهد شد یا این‌که تجهیزات نصب شده روی آن را می‌توان به صورت جداگانه خریداری کرد، با این حال این خودرو با حضور در چند نمایشگاه مختلف بازخوردهای مثبتی دریافت کرده است. در حال حاضر محصولات شرکت AEV از طریق نمایندگان منتخب جیپ/رم به فروش می‌رسند و شامل سه سال یا 36 هزار مایل (بیش از 57 هزار کیلومتر) گارانتی می‌شوند.

 

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران