ناوگان پلیس ایتالیا هر روز متفاوت‌تر از قبل

جیپ رانگلر در استخدام پلیس ساحلی ایتالیا

8 تیر 1397 18:29

آخرین محصول شرکت فیات-کرایسلر که به نشان نیروی پلیس کارابینیری (Carabinieri) مزین شد، فیات تیپو بود که در مجموع به تعداد 500 دستگاه در اختیار این نیرو قرار گرفت تا در جاده‌ها به انجام وظیفه بپردازد. اما به لطف استخدام یکی از ساخته‌های شرکت فیات-کرایسلر در نیروی پلیس یعنی نسل جدید جیپ رانگلر، به نظر می‌رسد که رابطه این دو تجدید شده است.

این جیپ رانگلر اصلاح شده در مراسمی توسط مدیرعامل فیات-کرایسلر، آقای سرجیو مارکیونه به مقامات پلیس ایتالیا اهدا شد.این خودرو که در حضور مقامات پلیس و مدیران شرکت فیات-کرایسلر معرفی شد، در حقیقت نسل تازه رانگلر است که مدتی پیش و در جریان نمایشگاه دیترویت به جهانیان معرفی شد. اکنون قرار شده رانگلر در مناطق میان بلاریا (Bellaria) و کاتولیکا (Cattolica) به انجام وظیفه بپردازد. اما همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید بنا نیست که جیپ رانگلر نیروی پلیس تنها در مسیرهای آسفالت مورد استفاده قرار گیرد، بلکه قرار است این شاسی‌بلند کوچک در خط ساحلی این منطقه نیز به گشت‌زنی و استقرار امنیت بپردازد. بدنیست بدانید نواحی ساحلی این منطقه هوای بسیار گرمی دارد ولی در عین حال بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و از مسیرهای موردعلاقه مسافران است.

ارتفاع این جیپ رانگلر پلیس در حدود 5 سانتی‌متر بالاتر از نمونه‌های استاندارد است و در عین حال تغییراتی را در سیستم تعلیق تجربه کرده است. رینگ‌های 32 اینچی غول پیکر سیاه رنگ به همراه گاردهای نصب شده در جلو و عقب، چهره جنگنجو و خشنی به این خودروی پلیس بخشیده‌اند. تجهیزات رادیویی و آژیر از جمله لوازم موردنیاز هر خودروی پلیس هستند که جیپ ماجراجوی پلیس ساحلی نیز از نصب این لوازم مستثنا نشده است. برای حرکت و دید بهتر در تاریکی شب، در بخش بالایی شیشه جلو چند چراغ اضافه نصب شده است.

قدرت موردنیاز جیپ رانگلر از پیشرانه دیزلی 4 سیلندر به دست می‌آید که در تعامل با جعبه‌دنده اتوماتیک، توان 158 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

 

 

جیپ پیش از این نیز با مدل رنگید در میان خودروهای پلیس ایتالیا حضور داشته است. همانطور که اشاره شد، فیات تیپو نیز یکی از این خودروها بوده و آلفارومئو جولیا کوادروفولیو نیز برای موارد خاص همچون انتقال خون و اعضای بدن یا شرکت در مراسم ویژه مورد استفاده قرار گرفته است. از دیگر محصولات فیات در نیروی پلیس ایتالیا می‌توان به پاندا دو دیفرانسیل و خودروهای تجاری دوبلو و دوکاتو اشاره کرد.

دیدگاه کاربران