نسبت قدرت به وزنی برابر با 474 اسب‌بخار به ازای هر تن

مک لارن 600LT‌؛ قوی‌تر و سبک‌تر از 570S کوپه

10 تیر 1397 12:18

به سری اسپرت مک‌لارن یک مدل پرچم‌دار جدید به نام 600 Longtail اضافه شده است. این مدل بر پایه 570S ساخته شده و جایگاهی بالاتر از آن در خانواده مک‌لارن دارد. تغییراتی در بدنه فیبر کربنی 600LT به وجود آمده که طول آن را 7.3 سانتی‌متر در مقایسه با 570S افزایش داده است. یکی دیگر از مواردی که به صورت ظاهری این مدل را از 570S جدا می‌کند خروجی‌های اگزوز متفاوت آن است.

مهندسان شرکت تغییرات زیادی روی ساختار خودرو انجام داده و موفق شده‌اند تقریباً 96 کیلوگرم در وزن کلی آن صرفه‌جویی کنند. شاید از نظر ظاهری این مدل جدید تفاوت خیلی زیادی با دیگر خودروهای سری اسپرت مک‌لارن نداشته باشد، ولی مهندسان شرکت تغییرات زیادی روی ساختار خودرو انجام داده و موفق شده‌اند تقریباً 96 کیلوگرم در وزن کلی آن صرفه‌جویی کنند. وزن خشک خودرو اکنون برابر با 1247 کیلوگرم است. البته شاخه Special Operations مک‌لارن هم با طراحی و توسعه قطعات سبک‌وزن زیاد، در رسیدن به این موفقیت تلاش زیادی داشته است. از جمله این قطعات می‌توان به سقف و گلگیرهای جلوی فیبر کربنی اشاره کرد.

اگر 570S و 600LT را کنار هم بگذارید، پرچم‌دار جدید سری اسپرت مک‌لارن را به لطف اسپلیتر جلوی عریض‌تر، رکاب‌های جدید و دیفیوزر جدید در قسمت عقب خودرو می‌توانید بشناسید. 600LT یک بال بزرگ هم در عقب برای افزایش نیروی داون‌فورس و بهبود شرایط آیرودینامیک خود دارد. شاید خیلی‌ها اعتقاد داشته باشند که Longtail تفاوت زیادی با 570S ندارد، ولی مک‌لارن اشاره کرده که 23 درصد قطعات این مدل جدید کاملاً جدید هستند.

به‌غیراز تغییرات ظاهری مذکور، 600LT جدید تغییرات قابل‌توجهی هم داخل کابین داشته که شاید مهم‌ترین آن‌ها، استفاده از صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی P1 باشد. شرکت آپشن صندلی‌های فیبر کربنی سبک‌تر مدل سنا (Senna) را هم برای 600LT فراهم کرده که در صورت انتخاب، وزن خشک خودرو، از آن چه که اعلام کردیم کمتر هم خواهد شد.

درحالی‌که 570S کوپه 562 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور دارد، در مدل 600LT اعداد مذکور به 592 اسب‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده‌اند. با این مشخصات فنی، ابرخودروی جدید مک‌لارن در صورت استفاده از تمام تجهیزات سبک‌وزن خود، نسبت قدرت به وزنی برابر با 474 اسب‌بخار به ازای هر تن دارد.

سایر مشخصات فنی آن هنوز منتشرنشده، ولی با توجه به وزن کم‌تر و خروجی‌های پیشرانه بیشتر، می‌توان حدس زد که 600LT عملکرد بسیار بهتری از 570S با شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه، صفر تا دویست 9.5 ثانیه و حداکثر سرعت 328 کیلومتربرساعت خواهد داشت.

مک‌لارن هنوز نگفته چه تعداد از این ابرخودروی جدید تولید می‌کند. البته در بیانیه رونمایی از 600LT اعلام شده که تولید آن بسیار محدود خواهد بود و کم‌تر از یک سال در خطوط تولید حضور خواهد داشت. تولید آن از ماه اکتبر شروع می‌شود و جزئیات قیمت‌گذاری قرار است نزدیک به زمان تولید اعلام شود. خریداران خوش‌شانس 600LT شانس یک روز سواری داخل پیست با همراهی یکی از مهندسان مک‌لارن را خواهند داشت.

دیدگاه کاربران