افزایش قیمت‌ها پیش از ابلاغ مصوبه

تصویب افزایش 9.6 درصدی قیمت تایر ایرانی

10 تیر 1397 16:30

هفته گذشته برخی فعالان حوزه تایر از احتمال دریافت مجوز افزایش قیمت 9.6 درصدی خبر داده بودند. حال این خبر در حالی تایید می‌شود که رئیس انجمن صنعت تایر از ابلاغ این دستور در هفته آینده خبر داد. گفتنی است یکی از شرکت‌های تولیدکننده تایر هفته گذشته این افزایش قیمت را پیش از اعلام رسمی مجوز در محصولات خود لحاظ کرده بود.

تولیدکنندگان این صنعت از سال 93 تاکنون افزایش قیمتی را اعمال نکرده‌اندتایر تولیدی از جمله محصولاتی است که کاملاً در داخل تولید و تقریباً همه مواد اولیه مورد نیاز آن از مشتقات صنایع پتروشیمی تغذیه می‌شود. با این وجود به دنبال افزایش قیمت‌ها در صنایع دیگر خودروسازی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش 9.6 درصدی قیمت تایرهای تولید داخل موافقت کرده است.

محمدرضا گنجی، رئیس انجمن صنعت تایر در این زمینه با تاکید بر اینکه این مصوبه به‌زودی به‌صورت رسمی به تولیدکنندگان تایر ابلاغ خواهد شد، به دنیای خودرو گفت: «تولیدکنندگان این صنعت از سال 93 تاکنون افزایش قیمتی را اعمال نکرده‌اند و همچنان محصولات خود را با قیمت 4 سال پیش عرضه می‌کنند.»

گنجی تاکید کرد: «تولیدکنندگان تایر تا زمانی‌که مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را در اختیار نداشته باشند، اقدامی برای افزایش قیمت نخواهند کرد.»

دیدگاه کاربران