پرچمدار جک به ایران می ‌آید

جک S7؛ قیمت، مشخصات و همه چیز!

4 شهریور 1399 18:00

کرمان موتور به موازات تست‌های جاده‌ای لیفان X70 که قرار است توسط خودروسازی بم در ایران مونتاژ شود و همچنین جک S4، تست‌های جاده‌ای پرچمدار خودروهای جک را هم دوباره ازسر گرفته است. در هشتمین سال حضور جک در ایران، باید منتظر آمدن ششمین عضو جدید این خانواده به بازار کشورمان باشیم؛ جک S7 کرمان موتور در راه است!

S7 حتی در صورت مونتاژ در ایران، قیمتش کمتر از 600 میلیون تومان نیست.شروع تست‌های جاده‌ای جک S7 از سال 2014 شروع شد؛ یعنی همان سالی که جک S3 اولین رونمایی‌اش را تجربه کرده بود. جک S7 در سال 2016 تغییر چهره مختصری را تجربه کرد و نهایتاً در سه ماهه دوم 2017 برای نخستین‌بار به بازار چین آمد. موفقیت جک S7 چنان خوب بود که تا پایان سال 2017 فروش آن از مرز 14.5 هزار دستگاه گذشت.

البته چینی‌ها این خودرو را بنام Refine S7 هم می‌شناسند. ریفاین، که نام سابقش Ruifeng بود، برندی تحت تملک جک و مختص خودروهای گران‌قیمت این شرکت بود. در واقع نسل دوم محصولات جک، در کلاس لوکس تحت برند Refine و در کلاس ارزان نیز تحت برند Heyue فروخته می‌شدند.

بعنوان مثال، جک S5 با نام Refine S5 فروخته می‌شد درحالیکه جک J4 با نام Heyue A30 بدست مشتریان چینی می‌رسید. البته در اکثر بازارهای صادراتی، هم مدل‌های لوکس و هم مدل‌های ارزان قیمت این شرکت، همگی با برند جک عرضه می‌شدند.

اما باید بدانید که جک از سال 2018، برندهای Refine و Heyue را کنار گذاشت و نسل سوم محصولاتش را تحت برند جدیدی بنام جیایو یا Jiayue به بازار چین فرستاد. سدان جذاب جک A5 و همچنین کراس‌اورهای جدید جک X7 و جک X8 نیز دقیقا با همین برند «جیایو» راهی خیابان‌های چین شده‌اند.

طراحی جک S7

جک در حال به‌روزرسانی چهره محصولاتش است، بنابراین اگر می‌بینید که S5 یا حتی S5 نیوفیس هیچ شباهتی به جک S3 ندارد، چندان به دل نگیرید. همین موضوع برای جک S7 هم رخ داده. ولی خوشبختانه جلوپنجره S7 تقریبا شبیه جلوپنجره S3 است و حداقل می‌توان گفت که جک در طراحی جلوپنجره محصولاتش، به زبان طراحی مشترک و جدیدی دست یافته است. 

با اینکه در نمای جلو و عقبی خودرو، به نظر می‌رسد که طراحان جک از محصولات لکسوس و آئودی الگوبرداری کرده‌اند، ولی هرچه باشد، دیگر مهم نیست؛ جک S7 ظاهر شکیل و جذابی دارد.

شاید تنها نکته منفی در نمای عقب S7، وجود دو خروجی فیک اگزوز باشد؛ ویژگی بسیار بدی که البته مختص چینی‌های نیست و حتی در خودروهای لوکس‌هایی مانند دی‌اس 5 و رنو کولئوس نسل دوم هم چنین چیزی دیده می‌شود.

امکانات جک S7

درون کابین S7، چیزی نیست که تاکنون در سایر خودروهای جک دیده باشیم؛ وجود چهار دریچه تهویه دایره‌ای شکل در مرکز کنسول وسط به همراه یک ساعت آنالوگ درمیان آن‌ها، تریم فیبرکربنی، روکش چرم داشبورد و رودری‌ها، صفحه کیلومتر دیجیتالی و فرمان اسپرت، همگی یعنی اینکه جک حالا به فکر لوکس جلوه‌دادن کابین این خودروست نه چیز دیگری. اگر به لیست تجهیزات خودرو دقت کنیم، چیزهای جالب دیگری دستگیرمان می‌شود. مانند:

  • هدآپ رنگی
  • دوربین عقب / دوربین 360
  • گردش مه‌شکن‌ها در پیچ
  • سیستم پخش Harman
  • نمایشگر 10 اینچی لمسی

جک می‌گوید 74% شاسی S7 را با فولاد مقاومت بالا ساخته، ولی ایمنی بالای این خودرو به این دلیل نیست. چینی‌ها برای سیستم‌های الکترونیکی و پایداری S7، از شرکت آمریکایی TRW Automotive کمک گرفته‌اند که حاصل آن، تجهیز S7 به 14 سیستم ایمنی است و مهم‌ترین‌شان عبارتند از:

  • ترمزهای ضدقفل یا ABS / ترمز کمکی یا BA
  • توزیع نیروی ترمز یا EBD
  • ترمز اضطراری یا AEB
  • کنترل کشش یا TCS
  • کنترل پایداری یا ESC
  • کنترل واژگونی یا ARP
  • ترمز پارک برقی / اتوهلد
  • هشدار دهنده تغییر خطوط یا LDW
  • هشدار دهنده تصادف جلو یا FCW
  • هشدار دهنده نقطه کور یا BSM
  • کروز کنترل هوشمند یا ACC

مشخصات فنی جک S7

هردو پیشرانه‌ای که جک برای S7 تدارک دیده، قبلاً در دل سدان سایز متوسط Refine A6 نیز وجود داشت. مدل ضعیف‌تر جک S7 مجهز به قلب 1.5 لیتری توربوست که 174 اسب‌بخار قدرت و 251 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نسخه قدرتمندتر جک S7 نیز از پیشرانه 2.0 لیتری توربو بهره گرفته که قدرتش به 190 اسب‌بخار و گشتاورش به 300 نیوتن‌متر می‌رسد. حال باید دید که کرمان موتور کدام پیشرانه را برای این کراس‌اور درنظر می‌گیرد.

قیمت جک اس 7 کرمان موتور

مشتریان چینی، هم‌اکنون جک S7 را با قیمت حدودی 110 تا 130 هزار یوآن خریداری می‌کنند، یعنی چیزی حدود 17 تا 20 هزار دلار. بنابراین در صورت مونتاژ جک S7 در ایران، باید قیمتی بین 600 تا 700 میلیون تومان داشته باشد.

کوپا نیوفیس و جی ام سی S350 ریگان خودرو، دانگ فنگ SX6 خودروسازی فردا، دامای X7 یاران خودرو، چری تیگو 8 مدیران خودرو، لوکسژن U6 آذویکو حتی لیفان X70 خودروسازی بم، از جمله رقبای جدی جک S7 در بازار ایران هستند.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/8/27
دوباره عرض میکنم عالی هستین
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/27
سپاس بابت خدمات
پاسخ
0
0
0