دو اسکوتر خاص ایتالیایی برای وسپاسواران

هدیه 50 سالگی پریماورا

14 تیر 1397 15:00

دو سال پیش بود که وسپا، 70 سالگی‌اش را جشن گرفت و حال هم نوبت به جشن 50 سالگی معروف‌ترین مدلش، یعنی Primavera، است؛ مدلی که به قدیمی‌ترین موتورسیکلت در حال تولید جهان، معروف شده.

قیمت پایه‌ای این دو مدل ویژه، تفاوتی با قیمت پایه‌ای نسخه استاندارد پریماورا نداردوسپا پریماورا محصول سال 1968 است و از آن زمان تاکنون، هرچند چراغ‌ها، زین و پیشرانه‌اش مدام تغییر کرده و به‌روزرسانی شده، ولی فرم کلی بدنه آن، همان فرم 5 دهه پیش است.

اولین پریماورا با پیشرانه 125 سی‌سی به بازار آمد و حالا نیز وسپا، برای جشن 50 سالگی آن، از یک پیشرانه 125 سی‌سی در کنار یک پیشرانه 50 سی‌سی بهره گرفته است. البته مشتریان، با سفارش نسخه GTS پریماورا، امکان سفارش پیشرانه 300 سی‌سی را هم برای این ایتالیایی دارند.

نسخه 50 سالگی پریماورا، در دو مدل راهی بازار می‌شود؛ یک مدل با رنگ سفید صدفی و با تریم سورمه‌ای که Yatch Club نام دارد و یک مدل دیگر با رنگ مشکی مات و تریم کرومی مشکی که Notte نامیده می‌شود. هر دو مدل، صفحه کیلومتر 4.3 اینچی دیجیتالی، سیستم استارت‌استاپ پیشرانه (i-get) و رینگ 12 اینچی دارند.

هر دو مدل بعد از رونمایی در گردهمایی سالیانه وسپاسواران با نام Amerivespa در شهر ریچموند (ایالت ویرجینیا)، با قیمت پایه‌ای 4050 دلار (برای مدل 50 سی‌سی) و 4150 دلار (برای مدل 150 سی‌سی) راهی بازار می‌شوند.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : piaggiogroup.com

دیدگاه کاربران