یک استیشن‌واگن قوی‌ترین محصول سئات شد

انتقال پادشاهی

15 تیر 1397 07:19

خودروساز معروف اسپانیایی یعنی سئات که در 1950 میلادی شروع به کار کرد، پس از سالها تولید خودرو و حتی شراکت با فیات ایتالیا نتوانست آن‌طور که باید در بازار کشورهای دیگر حضور موفقیت‌آمیزی داشته باشد. تا این‌که در میانه دهه 80 میلادی و پس از تملک سئات توسط فولکس‌واگن، وضع این شرکت تغییر کرد و توانست در اسپانیا و خارج از آن بدرخشد.

با کاهش قدرت مدل هاچ‌بک لئون کوپرا به دلیل استانداردهای جدید، عنوان قوی‌ترین محصول سئات به نسخه استیشن‌واگن لئون کوپرا رسید.یکی از علل مهم موفقیت سئات را می‌توان در استفاده از پلتفرم‌های شرکت فولکس‌واگن دانست. لئون را می‌توان به عنوان معروف‌ترین محصول این شرکت اسپانیایی به حساب آورد که برپایه پلتفرم مدل بسیار موفق فولکس، یعنی گلف ساخته می‌شود. نسخه قوی‌تر لئون که با پسوند کوپرا شناخته می‌شود را می‌توان یکی از هاچبک‌های محبوب جهان خودرو دانست که عملکرد فنی بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

اکنون طبق گزارش نشریه Auto Express، نسخه استیشن‌واگن از لئون و مزین به نام کوپرا آماه ورود به بازار است، که باتوجه به ویژگی‌های فنی و علاقه مردم اروپا به خودروهای استیشن‌واگن، فروش موفقی برای آن پیش‌بینی می‌شود. این در حالی‌ است که مدل هاچ‌بک که قبلاً با نام لئون کوپرا 300 شناخته می‌شد، هم‌اکنون به دلیل رعایت استانداردهای جدید قدرت 290 اسب‌بخاری دارد.

این تغییر قدرت باعث شد تا مدل استیشن‌واگن لئون کوپرا RS مجهز به پیشرانه 296 اسب‌بخاری و سیستم چهارچرخ محرک به قوی‌ترین محصول سئات در بازار تبدیل شود. پیشرانه قدرتمند در کنار فضای بار بزرگ باعث شده تا این خودرو به رقیبی جدی برای کراس‌اورهای جمع‌وجور بازار اروپا تبدیل شود.

چندسال پیش بود که مدل استیشن‌واگن سئات لئون کوپرا ST توانست مسیر پیست نوربورگ‌رینگ را در کمتر از 8 دقیقه بپیماید و لقب سریع‌ترین استیشن‌واگن حاضر در این پیست را به خود اختصاص دهد. فراموش نکنید که پیشرانه خودروی مورد بحث 276 اسب‌بخار توان داشت، بنابراین می‌توان حدس زد که عملکرد مدل جدید با سیستم چهارچرخ محرک بسیار بهتر از قبل باشد.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران