پس از شش سال حضور در خط تولید

پایان تولید کونیخ‌زگ آگرا با دو نسخه ویژه

18 تیر 1397 13:25

بالاخره دوران حضور در خط تولید یکی از برترین ابرخودروهای جهان به نام کونیخ‌زگ آگرا هم به پایان رسید و شرکت، این موضوع را با رونمایی از دو نسخه نهایی جشن گرفت. این دو خودرو ثور (Thor) و ودر (Väder) نام دارند.

سوپراسپرت سوئدی پس از 6 سال و با معرفی دو نسخه ویژه به قدرت 1341 اسب‌بخار از خط تولید خداحافظی کرد.این دو نسخه نهایی درواقع بخشی از سری Agera Final هستند که نخستین بار ماه مارس سال 2016 شرکت آن را با مدل Agera Final One of 1 رونمایی کرده بود.

خودروهای سری Agera Final بر اساس مدل آگرا RS ساخته شده‌اند ولی تمامی آپشن‌های RS بدون دریافت هیچ هزینه‌ای روی آن‌ها نصب شده است. ازجمله این آپشن‌ها می‌توان به برخی تجهیزات آیرودینامیکی خاص اشاره کرد.

بدنه ثور به رنگ کربنی تیره بوده و در برخی بخش‌ها، استفاده از الماس پودری ظاهر فوق‌العاده جذابی به خودرو داده است. همچنین به سبک خودروهای لمان به یک باله بزرگ مجهز شده تا در سرعت‌های بالا، خودرو پایداری بهتری داشته باشد.

از سویی دیگر، ودر رنگ بدنه کربنی روشن دارد و مانند ثور، در بعضی قسمت‌های بدنه آن شاهد استفاده از طراحی الماس پودری هستیم. از دیگر موارد قابل‌توجه در طراحی بدنه این خودرو می‌توان به برخی تزیینات طلایی روشن، دو باله کوچک در عقب و طراحی زیبای باله اصلی فعال که ظاهری زیبا به قسمت عقب خودرو بخشیده اشاره کرد.

هر دو مدل از باله‌های کوچک جلو، اسپویلرهای بزرگ جلو و عقب و همچنین ارتقای پیشرانه‌ای 1MW بهره می‌برند. با اعمال تغییراتی در پیشرانه 8 سیلندر خورجینی توربو دوقلوی خودرو خروجی‌های آن را به 1341 اسب‌بخار قدرت و 1371 نیوتن‌متر گشتاور افزایش داده‌اند.

ابرخودروی آگرا طول عمر نسبتاً بالایی داشت (2012 تا 2018) و در این مدت شش سال کونیخ‌زگ سیستم‌های پیشرفته زیادی مانند سیستم تعلیق تریپلکس، چندین نوآوری آیرودینامیکی و رینگ فیبرکربنی Aircore را نخستین بار با این ابرخودرو به دنیا معرفی کرد. یکی از افتخارات آگرا RS ثبت 5 رکورد سرعت در یک روز است.

دیدگاه کاربران