به زودی در بازار اروپا

رونمایی از دو نسخه ویژه فیات 500 اسپیاجینا

19 تیر 1397 16:40

اگر از گذشته باشکوه فیات 500 خیلی باخبر نیستید، باید به اطلاعتان برسانیم که اولین نسخه ویژه این خودرو به نام فیات 500 Jolly که به اسپیاجینا هم معروف بود، سال 1958 رونمایی شد. اکنون که تقریباً 60 سال از آن روز می‌گذرد، شرکت ایتالیایی فیات سالگرد رونمایی آن خودرو را با رونمایی از دو نسخه ویژه جشن گرفته است.

به مناسبت شصتمین سالگرد رونمایی اولین نسخه ویژه فیات 500، این دو مدل جدید با ظاهر کلاسیک خود آمده‌اند تا یاد اسپیاجینا را زنده نگه بدارند.اولین خودروی ویژه قرار است با نام اسپیاجینا 58 به تعداد 1958 دستگاه ساخته و روانه بازار شود. این خودرو فقط در مدل کانورتیبل با یک رنگ بدنه آبی خاص، سقف پارچه‌ای خاکستری و یک خط کمر سفید بسیار شیک ارائه شده است. قاب آینه‌بغل‌های کرومی، رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، لوگوهای قدیمی فیات و یک نشان اسپیاجینا 58 نصب شده در عقب از دیگر موارد مهم طراحی ظاهری خودرو هستند.

داخل کابین، مانند بدنه خودرو شاهد ترکیب دو رنگ هستیم و به‌صورت استاندارد، مواردی مانند صفحه‌نمایش 7 اینچ اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از Apple کارپلی و اندروید اتو و صفحه‌نمایشی دیگر با همان اندازه برای نمایش کیلومتر و آمپرها ارائه شده‌اند. از دیگر موارد قابل‌توجه کابین می‌توانیم به رادیو دیجیتال DAB، سیستم ناوبری TomTom و تهویه مطبوع اتومات اشاره کنیم. در لیست تجهیزات استاندارد این خودرو همچنین مواردی مانند سنسور پارک عقب، سنسور باران و اتولایت به چشم می‌خورند.

خودروی ویژه دیگر، کانسپتی با نام اسپیاجینا است که طراحی و ساخت آن پروژه‌ای مشترک بین گاراژ ایتالیا و پینین‌فارینا بوده است. طراحان تصمیم گرفته‌اند تا یک خودروی بدون سقف و بدون ردیف عقب صندلی به یاد مدل قدیمی چند دهه قبل فیات 500 طراحی کنند.

رنگ بدنه آن آبی آسمانی با برخی تزیینات سفید صدفی بوده و داخل کابین هم شاهد استفاده از همین رنگ‌ها هستیم. صندلی ردیف جلو، مانند مدل‌های کلاسیک دهه شصت میلادی از نوع نیمکتی است. روکش خاص صندلی‌ها و همچنین استفاده از برخی تزیینات کرومی حس و حالی کلاسیک‌تر به خودرو داده‌اند. طراحی کلاسیک رینگ‌های آلیاژی خودرو و پنجره جلوی کوتاه زیبایی‌های اسپیاجینا را دو چندان کرده و طراحی خاص قسمت عقب آن ما را به یاد عرشه قایق‌های لوکس می‌اندازد. برای اطمینان از محکم بودن شاسی خودرو، پینین‌فارینا با تقویت شاسی، اتاق و همچنین طراحی یک رول بار عقب، به گاراژ ایتالیا در طراحی و ساخت اسپیاجینا کمک کرده است.

درحالی‌که مقامات گاراژ ایتالیا از اسپیاجینا به عنوان یک مدل کانسپت یاد کرده‌اند، احتمالاً از شنیدن این که به‌زودی این خودرو را می‌توانید خریداری کنید خوشحال خواهید شد. مشتریان به‌زودی خواهند توانست این خودرو را با هر یک از پیشرانه‌های فیات 500 خریداری کنند.

دیدگاه کاربران