تولید خودروهای شاسیبلند توسط پورشه، با انتقادات زیادی از سوی برخی طرفداران مواجه شد، اما حقیقت این است که سود ناشی از فروش ماکان و کاین آنقدر هست که ساخت مدلهای اسپرت 911 و 718 برای این برند همچنان توجیهپذیر باشد. لامبورگینی هم پس از معرفی اوروس، روزهای خوشی را تجربه میکند، درحالیکه فراری با رونمایی از پوروسانگوئه، قصد دارد از سایرین عقب نماند.
”مدیر استراتژی محصول مکلارن، در مصاحبه با اتوموتیو نیوز، از احتمال عرضه خودروی جادار و کاربردی توسط مکلارن سخن گفته است.“پس در روزگاری که خودروهای شاسیبلند در مرکز توجه قرار دارند، چرا مکلارن دست به تولید چنین محصولی نزند؟
هرچند بخشی از مشکلات فعلی این برند انگلیسی به ضعف کیفیت در محصولات آن ارتباط دارد، ولی میتوان اطمینان داشت که عرضه یک خودروی قدبلند توسط مکلارن، میتواند اوضاع را تغییر دهد.
خبر خوش اینکه ظاهرا طرح ساخت خودروی شاسیبلند از مدتی پیش در شرکت مکلارن به جریان افتاده است، چراکه مدیر استراتژی محصول این شرکت یعنی جیمی کورستورفین، در مصاحبه با اتوموتیو نیوز، از احتمال عرضه خودروی جادار و کاربردی توسط مکلارن سخن گفته که شاید هم یک کراساور باشد! البته وی بر اهمیت انتقال خصلتهای مکلارن به محصولات این شرکت هم تاکید نموده است.
از این اظهار نظر غیرقطعی و مبهم میتوان دریافت که ظاهراً مکلارن هنوز راه زیادی تا ارائه شاسیبلند در پیش دارد، اما نکته مهم این است که احتمال عرضه چنین خودرویی توسط مدیران مکلارن رد نشده است.
در دوران مدیریت مایک فلویت بر این خودروساز بریتانیایی، اوضاع کاملاً فرق داشت، چراکه وی کاملاً با ساخت شاسیبلند توسط مکلارن مخالف بود. اما به نظر میرسد که جانشین وی یعنی مایکل لیترز، طرز تفکر متفاوتی دارد.
به هرحال مکلارن میتواند همچنان در مسیر ساخت خودروهای سوپراسپرت گرانقیمت و حتی تولید محدود قدم بردارد، اما منطق حکم میکند که با ساخت خودروی شاسیبلند به درآمد بیشتری دست پیدا کند، حتی اگر چهره برند در نظر برخی افراد، مخدوش شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com