لذدت دوچرخه‌سواری بدون پدال‌زدن!

دوچرخه‌‌های برقی یاماها برای 2018

24 تیر 1397 14:39

پیداکردن روش‌های تازه برای حمل و نقل شهری، دغدغه جدید شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی، یا اختصاراً OEM، است. از سرویس‌های درخواست خودرو بگیرید تا تکنولوژی‌های جدیدی که برای ساخت خودران‌ها استفاده می‌شود، همگی فرصت‌هایی برای بشر مهیا کرده‌اند تا خیابان‌های بهتری داشته باشد.

قیمت دوچرخه‌های برقی یاماها از 2400 تا 3500 دلار متغیر است.این تحرک نه فقط در صنعت خودروسازی بلکه درمیان شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی نیز در حال گسترش است. یکی از این شرکت‌ها، یاماهاست؛ شرکتی که اولین دوچرخه برقی جهان را در سال 1993 ساخت. با سابقه‌ای بیش از 60 سال، یاماها هرچند پیشینه درخشانی در صنعت موتورسیکلت‌سازی دارد، ولی حالا به بازار نوظهور دوچرخه‌های برقی رفته تا محصولاتی کاملاً متفاوت را در اختیار مشتریانش قرار دهد.

برای سال 2018، یاماها چهار دوچرخه برقی را به سبد محصولاتش اضافه کرده است. ارزان‌ترین این مدل‌ها با قیمت تقریبی 2400 دلار، Cross Core نام دارد که صرفاً برای جابجاشدن میان دو نقطه ساخته شده! کراس‌کور حدود 20 کیلوگرم وزن داشته و در دو رنگ سفید (White Opal) و خاکستری (Slate Grey) قابل خریداری است.

مدل Cross Core (تصویر بالا) - مدل Cross Connect (تصویر پایین)

دومین مدل، Cross Connect است که قیمتی حدود 3000 دلار داشته و برخلاف مدل اول، به تعلیق تلسکوپی در جلو، گلگیرهای جلو و عقب و ترک‌بند مجهز است. کراس‌کانکت حدود 2.6 کیلوگرم سنگین‌تر از کراس‌کور است و با رنگ‌بندی مشابه آن، فروخته می‌شود.

Urban Rush نام سومین محصول یاماهاست که قیمتش از 3300 دلار شروع می‌شود. این مدل را می‌توان همان Cross Core دانست، ولی با زین و فرمان اسپرت. راش، فقط در رنگ مشکی مات (Onyx) قابل خریداری است.

مدل Urban Rush

چهارمین دوچرخه برقی یاماها، که گران‌ترین آن‌هاست، YDX-Torc نام‌گذاری شده؛ دوچرخه‌ای با فریم و دسته‌فرمان متفاوت که از تایرهای عریض مختص آفرود بهره می‌برد. قیمت این مدل نیز حدود 3500 دلار است. مشتریان می‌توانند این دوچرخه آفرود را تنها با رنگ‌بندی نقره‌ای - آبی (Quick Silver) خریداری کنند و جالب است بدانید که رنگ آبی آن، همان رنگ معروف Team Yamaha Blue است که یاماها در مسابقاتش از آن استفاده می‌کند.

با قدرتی کمتر از یک اسب

هر چهار دوچرخه برقی یاماها، از موتور الکتریکی ساخت PW بهره می‌برند که در سه نسخه شهری از مدل PW Series SE هستند، اما در نسخه آفرود، از مدل PW-X است. همگی مدل‌ها به شانژمان شیمانو مجهزند که 2 دنده در جلو و 9 دنده در عقب دارد.

  PW Series SE PW-X
وزن 3.5 کیلوگرم 3.1 کیلوگرم
قدرت خروجی 250 وات یا 0.3 اسب‌بخار
حداکثر قدرت 500 وات یا 0.7 اسب‌بخار
گشتاور 70 نیوتن‌متر 80 نیوتن‌متر
حداکثر دور موتور 120rpm
حداکثر سرعت 32 کیلومتر برساعت
تعداد حالات قابل تنظیم برای موتور چهار حالت پنج حالت
نوع باتری 500 وات ساعت - لیتیوم‌یون
ولتاژ باتری 36 ولت
وزن باتری 3 کیلوگرم
زمان تقریبی برای شارژ کامل چهار ساعت

هر چهار دوچرخه، نمایشگر کوچکی دارند که اطلاعاتی مانند سرعت دوچرخه، مسافت طی‌شده و میزان شارژ باقی‌مانده باتری‌ها را در اختیار دوچرخه‌سوار قرار می‌دهد.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : yamahabicycles.com

دیدگاه کاربران