اتفاقی جدید در تیونینگ خودروهای کلاسیک

پیشرفته‌ترین پورشه 911 هواخنک دنیا

25 تیر 1397 10:26

ظاهراً شرکت سینگر و مشتریان آن دیگر فقط به بازسازی پورشه‌های قدیمی راضی نیستند. این شرکت کالیفرنیایی امروز پورشه‌ای را رونمایی کرده که می‌توان آن را یک اتفاق جدید در بازسازی خودروهای کلاسیک دانست. نتیجه خودرویی است که شرکت از آن با عنوان «پیشرفته‌ترین پورشه 911 هواخنک دنیا» یاد می‌کند.

این پورشه 911 کلاسیک به‌گونه‌ای بازسازی شده که ازنظر عملکرد و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در آن، تفاوتی با پورشه‌های مدرن ندارد.این پروژه با نام DLS (Dynamics and Lightweighting Study(، حاصل همکاری مشترک بین شرکت سینگر و شرکت مهندسی ویلیامز است.

بدنه خودرو با کمک از داده‌های علم دینامیک سیالات عددی (CFD) بازمهندسی و از جنس فیبر کربن ساخته شده است. اثر منفی افزایش ارتفاع محور جلو بر آیرودینامیک خودرو با کمک یک اسپلیتر جدید در جلو و دریچه‌های ورودی هوای بهینه، خنثی شده است. با استفاده از یک کانال سقفی و اسپویلر، هوا به قسمت عقب خودرو ارسال و از روی بال عقب رد می‌شود و پروسه خنک‌کنندگی پیشرانه با کمک دریچه‌های ورودی هوای نزدیک پنجره تقویت شده است. نتیجه خودرویی بسیار قوی‌تر و درعین‌حال سبک‌تر در مقایسه با پورشه 964 مدل 1990 اورجینال است.

این خودرو همچنین به موارد دیگری مانند سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ساخت بوش، یک جعبه‌دنده شش سرعته با قاب منیزیمی ساخت Hewland، ترمزهای سرامیک کربنی برمبو، رینگ‌های 18 اینچی ساخت BBS، تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 میشلن، صندلی‌های سطلی فیبر کربنی ریکارو و یک فرمان کربنی ساخت Momo مجهز شده است. کابین آن هم کاملاً منطبق با استانداردهای سینگر طراحی شده و شامل طراحی خاص دسته‌دنده، پدال‌های کربنی/تیتانیومی و یک داشبورد فیبر کربنی می‌شود.

این خودرو به یک پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر خطی با 4 سوپاپ تیتانیومی به ازای هر سیلندر، یک سیستم روان‌کاری خاص، دریچه گاز الهام گرفته از فرمول یک و قطعات منیزیمی مختلفی مجهز شده است. نتیجه 500 اسب‌بخار قدرت در 9 هزار دور در دقیقه است که در اختیار راننده قرار می‌گیرد. ردلاین این پورشه کلاسیک هواخنک مشابه با یک GT3 RS مدرن است.

روی‌هم‌رفته، این پروژه را می‌توان یکی از جذاب‌ترین خودروهای فستیوال سرعت گودوود دانست. هزینه نهایی این پروژه هنوز اعلام نشده است. این خودرو تنها مدل سینگر در فستیوال امسال گودوود نخواهد بود. سینگر درحالی این خودرو را وارد پیست خواهد کرد که یک نمونه مشابه دیگر آن را در کنار شش مدل 911 دیگر، تحت عنوان “reimagined by Singer” در معرض نمایش بریتانیایی‌ها خواهد گذاشت.

دیدگاه کاربران