نسل سوم مرسدس بنز اسپرینتر معرفی شد

کاربردی‌ترین ون جهان به بازار آمد

1 اسفند 1396 19:48

از زمانی که گوتلیب دایملر و کارل بنز ایده ساخت خودرویی با داشتن فضای بار را سال 1896 مطرح کردند تا به امروز بیش از صد سال می‌گذرد و در این مدت مرسدس‌بنز به عنوان یکی از سلاطین بازار خودروهای تجاری توانسته خود را به اثبات برساند.

با امکان سفارش بیش از 1700 مدل، اسپرینتر برای هر کاری مناسب خواهد بود.حال با چنین پشتوانه پرباری، نسل سوم مرسدس‌بنز اسپرینتر به جهانیان معرفی شد؛ خودرویی تجاری که در این نسل به سبب تنوع در ظاهر، طول، وزن، ارتفاع سقف و امکانات متنوع، مجموعه‌ای با تنوع بالا از انواع تورر، پیکاپ و ون را می‌توان براساس آن سفارش داد.

ویژگی‌های کاربردی نسل سوم اسپرینتر به تکامل رسیده به صورتی که گنجایش مدل ون در بیشترین حالت خود برای اجناس 17000 لیتر و بیشترین وزنی که در مدل پیکاپ می‌تواند حمل کند 5488 کیلوگرم است. همچنین علاوه‌بر مدل‌های سنتی دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل، در این نسل نسخه دیفرانسیل جلو هم قابل سفارش است، که توانایی حمل بار آن 50 کیلوگرم از مدل دیفرانسیل عقب بیشتر است. برای این مدل جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک و یا 6 سرعته دستی قابل سفارش است.

در طراحی آن از المان‌های کانسپت ون ویژن 2016 مانند جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های باریک استفاده شده است، با این حال نسبت به نسل قبل چندان متفاوت نیست. هرچند فضای جعبه‌ای در عقب به منظور ظرفیت بالای بارگیری چندان جای کار برای طراحی متفاوت باقی نمی‌گذارد.

در اسپرینتر کابین نسخه‌های پایه بسیار ساده است، اما امکانات متعددی برای آن قابل سفارش است تا از تنش کارگران در زمان رانندگی با آن کاسته شود، از جمله مهمترین این امکانات می‌توان به سیستم سرگرمی MBUX و سیستم ارتباطی Mercedes PRO که در نسل جدید کلاس A نیز به کار گرفته شده است، اشاره کرد. همچنین به لطف سیستم‌های کمکی نظیر دوربین دید عقب و یا سفارش دوربین دید 360 درجه شرایط رانندگی و مانور دادن با آن آسان‌تر شده است.

ثبت سفارش اسپرینتر شروع شده و اسب باری محبوب با قیمت پایه ای نزدیک به 25 هزار دلار در ماه ژوئن به بازار اروپا وارد می شود. همچنین قرار است نسخه الکتریکی آن موسوم به ای_اسپرینتر در سال 2019 روانه بازار شود.

دیدگاه کاربران