سبقت در سال 2021

خودروهای برقی آلمانی در تعقیب محصولات تسلا

26 تیر 1397 17:29

براساس مطالعات انجام شده توسط یک موسسه تحقیقاتی، خودروسازان آلمانی در آینده نزدیک، به یکه‌تازی تسلا در عرصه تولید خودروهای برقی پایان خواهند داد. مسائلی همچون مشکلات تولید و تحویل به موقع خودروی تسلا مدل 3 به مشکلات این شرکت عمق بیشتری خواهد بخشید.

موسسه PA پیش‌بینی می‌کند که سه شرکت مهم آلمانی یعنی ب‌ام‌و، دایملر و فولکس‌واگن به زودی بازار خودروهای برقی تسلا را تهدید خواهند کرد.در این بخش از بازار وضعیت کنونی غولهای خودروسازی آلمان یعنی ب‌ام‌و، دایملر و فولکس‌واگن شبیه به سربازانی است که در همان ابتدای ورود به پادگان، در نیمه شب با صدای آلارم و فریاد افسر بالادستی خود مواجه شده و با دستپاچگی در تاریکی شب به دنبال انجام وظایف خود هستند. با همه این‌ها، برطبق یافته های موسسه تحقیقاتی بلومبرگ اکنون پس از چند ماه تحقیق و آزمون و خطا، صنعت خودروسازی آلمان بالاخره توانسته مسیر خود به سوی تولید خودروهای برقی را بیابد.

این موسسه خودروسازانی که خودروی برقی تولید می‌کنند را رتبه‌بندی کرده و پیش‌بینی می‌کند که سه شرکت مهم آلمانی یعنی ب‌ام‌و، دایملر و فولکس‌واگن به زودی بازار خودروهای برقی تسلا را تهدید خواهند کرد و حتی از تسلا پیش خواهند افتاد. این رتبه‌بندی برگرفته از نتایج تحقیقات موسسه مشاوره PA است که در امور مدیریت، فناوری و اختراعات مشاوره می‌دهد.

رتبه‌بندی شرکت‌های برتر در تولید خودروهای برقی
رتبه در سال 2019 در سال 2021
1 تسلا دایملر
2 رنو/نیسان/میتسوبیشی ب‌ام‌و
3 ب‌ام‌و رنو/نیسان/میتسوبیشی
4 هیوندای/کیا فولکس‌واگن
5 دایملر ولوو
6 ولوو تویوتا
7 فولکس‌واگن تسلا

در این رتبه‌بندی عواملی چون استراتژی شرکت، فناوری باطری، شبکه تامین‌کنندگان، شرکا و عملکرد مالی شرکت‌ها لحاظ شده و امتیازات نهایی براساس این پارامترها به شرکت‌ها تعلق گرفته است. با وجود اتفاقات و تحولاتی که اخیراً در صنایع خودروسازی اتفاق افتاده است، نتایج حاصل از این پژوهش خیلی هم دور از واقعیت نیستند. با تجربیات به دست آمده از این رویدادها، خودروسازان آلمانی مسیر خود به سوی استفاده از فناوری‌ها نوین را در چند سال آینده به سرعت طی خواهند کرد.

براساس تحقیقات موسسه PA، عدم توانایی پاسخگویی به موقع نسبت به تعهدات شرکت و آینده نامطمئن مالی همگی دست به دست هم خواهند داد تا رتبه تسلا در آینده افت قابل توجهی داشته باشد. با این حال هنوز زمان زیادی تا سال 2021 باقیمانده است و امکان این وجود دارد که شرکت تسلا در روش کار خود تغییرات بزرگی به وجود آورد. اکنون روند تولید این شرکت سرعت گرفته، بازار جهانی برای خودروهای برقی رو به توسعه بوده و تاخیر تحویل خودروها نیز کاهش یافته است. به نظر می‌رسد که باید تا سال 2021 منتظر بمانیم و ببینیم که پیش‌بینی‌ها تا چه حد درست از آب درمی‌آیند.

دیدگاه کاربران