سامانه سریع و هوشمند برای گشت پلیس

استعلام سیار خودروهای سرقتی و شکایتی

30 تیر 1397 15:53

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، از تجهیز خودرو‌های گشتی پلیس به یک سامانه جدید هوشمند در آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، سامانه هوشمند «ثبت تخلف و استعلام خودرویی سیار» یکی از سامانه‌هایی است که اخیراً توسط سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا رونمایی شد.

این خودرو‌های گشت می‌توانند در سرعت 120 کیلومتر بر ساعت، شکایتی یا سرقتی بودن بیش از 30 پلاک را هم‌زمان استعلام کنند.سردار محمد شرفی با اشاره به قابلیت‌های این سامانه از نصب این دوربین‌ها روی خودرو‌های گشت انتظامی و تجهیز این خودرو‌ها به سامانه فوق خبر داد و اظهار کرد: «در آینده قرار است گشت‌های انتظامی به این سامانه مجهز شوند.»

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: «این سامانه قدرت آن را دارد که با نصب روی خودرو‌های انتظامی، درحالی‌که این خودرو‌ها با سرعت 120 کیلومتربرساعت حرکت کنند، به‌صورت هم‌زمان بیش از 30 پلاک را بخوانند، تحلیل کنند و با مقایسه با بانک اطلاعاتی موجود، هشدار در خصوص تحت تعقیب بودن خودرو، شکایتی یا سرقتی بودن خودرو‌ها را اعلام کنند.»

وی افزود: «در صورت تأمین منابع مالی و محقق شدن این منابع، قطعاً نصب این سامانه بر روی خودرو‌های گشتی انجام خواهد شد.»

این سامانه که قابلیت نصب روی تمامی خودرو‌های پلیس را دارد، قادر است در حین حرکت، پلاک خودرو‌های در حال تردد را اسکن کرده و به‌صورت آنلاین، میزان جرائم رانندگی، سوابق تخلفات، نام مالک و مهم‌تر از همه تحت پیگرد بودن خودرو یا مسروقه بودن پلاک را با سرعتی بالا بررسی کند. طراحان این سامانه این امکان را فراهم کرده‌اند که با توجه به نوع استفاده مأموران پلیس، دسترسی به اطلاعات خودرو‌های عبوری، قابلیت سطح‌بندی را داشته باشد.

جزئیات سیستم جدید پلیس

در این سامانه، به‌محض عبور خودروی پلیس از کنار خودروی در حال تعقیب، سرقتی یا شکایتی، هشدار سامانه اپراتور و مأموران پلیس را متوجه خودروی تحت تعقیب، که اطلاعاتش در بانک اطلاعاتی پلیس ذخیره‌شده، می‌کند. همچنین در این سامانه ثبت زمان، مکان، نقشه هوایی و تصویر خودرو با دقت بالا انجام‌شده و به‌صورت هم‌زمان، تعداد بالایی از پلاک‌ها در هرلحظه ثبت می‌شود. تجهیزات اضافه شده به این سامانه، این قابلیت را در اختیار اپراتور می‌گذارد که در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی بدون نور کافی، پلاک‌های خودروی عبوری را رصد کند و استعلامات لازم هریک از پلاک‌ها را انجام دهد.

دوربین متصل به آن می‌تواند در داخل خودرو نصب شده و امکان نظارت و رصد نامحسوس پلیس را فراهم کند؛ اپراتور نیز توانایی گردش 360 درجه افقی و 45 درجه عمودی را داشته و اجرای دستورات اپراتور از طریق سکان هدایت بی‌سیم هم انجام شود.

دیدگاه کاربران
Barat 1400/9/28
سلام وقت بخیر...موتور ماشین من تعویض شده و به صاحب قبلی دسترسی ندارم من ماشینو وکالتی خریده بودم حالا از کجا بفهمم موتور خودرو سرقتی هست یا نه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
0
0
0
Parsamoein 1399/2/9
سلام اینترنتی که اصلا نتیجه نمیگیرید دوستان منو برج 10 با اسلحه خفتم کردن ماشینمو بردن هروز یا میرفتم کلانتری یا اگاهی تا بد 36 روز پیام دادن ماشینم پیدا شده ولی تا سینی زیر ماشینم برده بودن باز خداروشکر همینم پیدا شد فقط باید همونجا که پرونده داری هروز برید بدمن تو دیوار اگاهی کرده بودم مزدگانی میدم پلاک ماشینم و عکسشم گذاشتم اینکارم بنظرم انجام بدین شاید یکی دید وسیلتونو ولی سایت اینترنتی جواب نمیده الان دوماهه ماشینم پیدا شده من الانم استعلام میگیرم میزنه موردی یافت نشده
پاسخ
0
0
0
hamadania 1398/10/16
سلام ماشین منو سرقت کردن چجورخبردار بشم
پاسخ
0
0
0
ایرج دوستی گندمانی 1398/8/9
سلام ماشین سرقت شده چگونه پیدا کنم
پاسخ
0
0
0
Mamad.matin092 1398/8/2
چگونه اینترنتی ماشینم را که دزدیدن پیدایادنبال کنم
پاسخ
1
0
0
PalsSaeed 1398/8/17
هيچ راهى وجودندارد،ازمن تابه حال ده موتورسيكلت ودوخودروماكسيماورونيزبردندفقط پلاك هاى جديدگزارش كردم كه برام دردسرنشودوالاخبرى ازوسيله كه دزدمى بردنمى شودچه برسداينترنتى،آخرين موتورمن ٨/١ همين ماه پالس آراس صفرسرقت كردندبااينكه زيردوربين بوده براى گرفتن تصاويردوربين هم كارى نكردندچه برسدپيداكردن موتورياماشين فقط توسيستم ثبت مى كننداگرشانس داشته باشى خوددزدوسيله گرفتارشودوگرنه من حضورى مبرم جوابم نمى دهندچه برسداينترنتى
0
1