با اعمال استاندارد جدید WLTP

خداحافظی با مدل پایه فولکس‌واگن گلف GTI در اروپا

31 تیر 1397 10:25

استاندارد آلایندگی جدید WLTP که از اول سپتامبر عملیاتی خواهد شد، ظاهراً دردسرهای زیادی برای گروه فولکس‌واگن ایجاد کرده است. هر دو مدل سئات لئون کوپرا و گلف R برای مطابقت با این استاندارد جدید WLTP تقریباً 10 اسب‌بخار قدرت پیشرانه خود را از دست داده‌اند. علاوه‌براین، پورشه مجبور شده تا تغییراتی در برخی سفارشات خود با پایان دوره چرخه NEDC ایجاد کند.

از اول سپتامبر با اجرایی شدن استاندارد آلایندگی جدید WLTP در اروپا، مدل پایه فولکس‌واگن گلف GTI به دلیل عدم مطابقت با آن، اجازه فروش در بازار اروپا را ندارد.فولکس‌واگن یکی دیگر از شرکت‌هایی است که از این قضیه ضربه خورده و مجبور است مدل پایه گلف GTI را از بازار اروپا خارج کند. با این اوصاف فقط مدل قوی‌تر گلف GTI Performance در قاره سبز باقی خواهد ماند. احتمالاً بعدها یک نسخه تولیدی از مدل کانسپت گلف GTI TCR به این خودرو می‌پیوندد. از آن جایی که نسل هشتم گلف نیمه اول سال بعدی میلادی وارد بازار خواهد شد، پرونده مدل پایه گلف GTI را در اروپا باید بسته شده بدانیم.

با نزدیک شدن مدل فعلی به دوران بازنشستگی، اعمال تغییرات روی مدل پایه گلف GTI برای مطابقت با استاندارد جدید چرخه WLTP به‌هیچ‌وجه کار عاقلانه‌ای نیست. هنوز معلوم نیست که تصمیم خارج کردن گلف GTI از خط تولید، تأثیری روی اشکودا اکتاویا RS هم خواهد گذاشت یا نه. این دو مدل از یک نوع پیشرانه استفاده می‌کنند.

خارج از امپراتوری فولکس‌واگن، خودروسازهای دیگر هم از ترکش‌های تغییر استاندارد از NEDC به WLTP در امان نبوده‌اند. به‌عنوان‌مثال می‌توان ب‌ام‌و و مدل M3 را مطرح کرد که از ماه آینده دیگر اجازه فروش در اروپا را ندارد. از سویی دیگر، مدل M4 تقریباً به مدت 2 ماه با توقف فروش مواجه می‌شود و بعد از اعمال برخی تغییرات روی پیشرانه، دوباره به خانواده محصولات ب‌ام‌و باز می‌گردد. به گزارش وب‌سایت ب‌ام‌و بلاگ، سری 7 با پیشرانه‌های بنزینی تقریباً به مدت یک سال در قاره آسیا فروخته نخواهد شد.

از سویی دیگر، یک GTi دیگر هم سرنوشتی مشابه گلف GTI پیدا کرده و پژو از ماه بعد باید به همین دلیل، از مدل 308GTi خداحافظی کند.

دیدگاه کاربران