تولید 11 هزار هوراکان و 8 هزار آونتادور

فصل پرحرارت لامبورگینی

31 تیر 1397 11:41

لامبورگینی با تحویل 2327 دستگاه خودرو در نیمه اول سال 2018، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد بیشتر شده همچنان به رشد بسیار خوب خود ادامه می‌دهد. از این تعداد فروش، 1604 دستگاه هوراکان و 673 دستگاه آونتادور بوده‌اند. 50 دستگاه باقی‌مانده، همان‌طور که حدس زده‌اید شاسی‌بلند اوروس هستند.

از زمان رونمایی لامبورگینی هوراکان و آونتادور، شرکت به ترتیب 11 هزار و 8 هزار دستگاه از آن‌ها را تولید کرده است.لامبورگینی هدف‌گذاری‌های بزرگی برای دو مدل مهم خود دارد. این شرکت از زمان رونمایی آونتادور تا به امروز، هشت هزار دستگاه از این خودرو تولید کرده است. هشت هزارمین مدل تولیدی، یک دستگاه آونتادور S رودستر به رنگ خاکستری Grigio Telesto سفارشی یک مشتری در ژاپن بود. علاوه‌براین، شرکت یازده هزارمین هوراکان تولید شده را هم به رنگ آبی برای یک خریدار ایتالیایی آماده کرده است.

در شرایطی که اکنون دقیقاً 8 هزار دستگاه آونتادور در جاده‌ها حضور دارند، می‌توان گفت تولید این خودرو در مقایسه با مدل قبلی‌اش مورسیه‌لاگو، تقریباً دو برابر شده است. لامبورگینی روز 11 می سال 2010 بعد از ساخت 4 هزار و 99 دستگاه، به تولید مورسیه‌لاگو پایان داد.

در سوی دیگر، هوراکان هنوز نتوانسته به میزان تولید مدل قبلی خود، گایاردو برسد. زمانی که خط تولید گایاردو در نوامبر 2013 به کار خود پایان داد، شرکت 14 هزار و 22 دستگاه از آن تولید کرده بود. در همان زمان، کل گایاردوهای فروخته شده تقریباً نصف کل فروش لامبورگینی از زمان آغاز به کار در سال 1963 را به خود اختصاص داده بودند.

ابرخودروهای جدید لامبورگینی در راهند. مقامات شرکت تأیید کرده‌اند که مدل جانشین آونتادور در دست طراحی و توسعه است. جزئیات بیشتر در مورد آن هنوز در دست نیست، ولی پیشرانه این مدل که هنوز نامش هم مشخص نشده، یک دوازده سیلندر خورجینی با چند موتور کمکی الکتریکی است. قبل از ورود این مدل به بازار، دیدن ابرخودروی جدید لامبورگینی که در طراحی‌اش برخی عناصر طراحی کانسپت Terzo Millennio را قرض گرفته، ایده‌ای کلی در مورد محصولات آینده این شرکت به ما خواهد داد. اخیراً انتشار بعضی تصاویر جاسوسی نشان داده که یک آونتادور سوپرولوچه Jota را شرکت در دست طراحی دارد. خودرویی که می‌تواند بهترین نسخه برای خداحافظی مدلی پرفروش مانند آونتادور باشد.

هنوز شرکت هیچ برنامه‌ای برای بازنشسته کردن هوراکان و طراحی مدلی برای جانشینی آن ندارد، ولی قطعاً داخل شرکت صحبت‌هایی در این زمینه شده است. قدرت مورد نیاز جانشین احتمالی هوراکان همچنان از یک پیشرانه 10 سیلندر خورجینی ولی به‌احتمال‌زیاد هیبریدی تأمین خواهد شد. لامبورگینی ممکن است نسخه‌های دو دیفرانسیل و دیفرانسیل عقب آن را روانه بازار کند.

دیدگاه کاربران