براساس گفته‌های مدیر بخش خودروهای M

عرضه مدل‌های M ب‌ام‌و با پیشرانه برقی

31 تیر 1397 15:16

برقی شدن بیشتر محصولات شرکت ب‌ام‌و در طی سال‌های آینده خبر جدیدی نیست چراکه این شرکت مدتی پیش، از استراتژی خود مبنی بر افزایش تنوع خودروهای برقی این برند در سال‌های آینده خبر داد.

به نظر پیشرانه‌های مدولار برقی که توسط ب‌ام‌و طراحی شده‌اند برای استفاده در مدل‌های آینده این شرکت با نشان M بسیار مناسب باشند.اکنون جزئیات جدیدی منتشر شده که نشان از استفاده احتمالی پیشرانه‌های برقی در خودروهای اسپرت بخش M این شرکت دارند.

آقای فرانک ون‌میل (Frank van Meel) مدیر بخش خودروهای M شرکت ب‌ام‌و، در جریان رویدادی در اسپانیا در پاسخ به خبرنگاران گفته است که تمام مدل‌های مزین به نشان M شرکت ب‌ام‌و تا انتهای دهه آینده برقی خواهند شد و البته این امر گام‌به‌گام صورت می‌پذیرد.

از نظر وی بزرگترین چالش در انجام این کار مساله زمان‌بندی است، به این معنا که اگر روند برقی شدن این خودروها بسیار دیر انجام شود، ممکن است آن‌ها مزیت رقابت‌پذیری خود نسبت به دیگران را از دست بدهند.

با تمام این موارد آقای ون‌میل وعده می‌دهد که پیشرانه‌های مدولار برقی که توسط ب‌ام‌و طراحی شده‌اند برای استفاده در مدل‌های آینده این شرکت با نشان M بسیار مناسب باشد. وی همچنین وعده اضافه شدن نوعی سیستم هیبرید به پیشرانه مدل M4 GTS را می‌دهد. از سوی دیگر همانطور که می‌دانید نسل جدید M5 خودرویی چهارچرخ محرک است که بسته به انتخاب راننده، امکان انتقال نیرو به چرخ‌های عقب نیز وجود دارد. اکنون از گفته‌های آقای ون‌میل اینگونه برداشت می‌شود که نسل بعدی M3 یا M4 نیز به این قابلیت مجهز خواهند بود.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : caranddriver.com

دیدگاه کاربران