سلاحی برای پیروزی در مسابقات درگ

ابرخودروی 10 هزار اسب‌بخاری جدید موپار

1 مرداد 1397 14:41

707 اسب‌بخار قدرت برای یک خودروی خیابانی بسیار زیاد است، ولی این عدد در برابر خودروهای کلاس NHRA Funny Car هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت. به‌عنوان‌مثال، موپار دوج چارجر SRT هل کت NHRA Funny Car مدل 2019 بیش از 10 هزار اسب بخار قدرت دارد. این خودروی مسابقه‌ای درگ که از چارجر هل کت در طراحی آن الهام گرفته‌شده به‌زودی در پیست باندیمر در شهر موریسون ایالت کلرادو رونمایی می‌شود.

موپار در طراحی و ساخت این ابرخودروی مسابقه‌ای از برخی عناصر طراحی دوج چارجر SRT هل کت الهام گرفته است.پیترو گورلیه (Pietro Gorlier)، از مدیران ارشد فیات کرایسلر با انتشار بیانیه‌ای گفته: «وظیفه ما در موپار این است که بهترین خودروهای مسابقه‌ای را در اختیار راننده‌ها قرار داده و این‌گونه به قهرمانی آن‌ها کمک کنیم. ما اطمینان کامل داریم این بدنه جدید، که با همکاری مشترک برند دوج/SRT و تیم Don Schumacher Racing طراحی‌شده دقیقاً همین کار را انجام خواهد داد. تغییرات اعمال‌شده روی این بدنه، عملکرد آن را در پیست قطعاً بهبود می‌بخشد و به ما کمک می‌کند تا به موفقیت‌های همیشگی موپار در مسابقات درگ ادامه دهیم.»

مت هاگان (Matt Hagan)، راننده تیم DSR کسی است که پشت فرمان این ابرخودرو در مسابقه Dodge Mile-High NHRA Nationals خواهد نشست.

هاگان دراین‌باره می‌گوید: «بدنه جدید حاصل ساعت‌ها تلاش و همکاری مشترک موپار و دوج/SRT، از تحقیق و توسعه تا آزمایش‌های تونل باد است. درحالی‌که این بدنه به‌نوبه خود طراحی فوق‌العاده‌ای داشت، ما بازهم طراحی بدنه را بهبود بخشیدیم. ولی اکنون، به لطف تغییرات اعمال ‌شده، ما داون‌فورس و چسبندگی بیشتری روی پیست داریم. به لطف این دو مورد، عملکرد خودرو داخل پیست فوق‌العاده بهتر می‌شود.»

این ابرخودرو توانایی رسیدن به سرعت‌های بالای 530 کیلومتربرساعت را دارد و قادر است در کم‌تر از 4 ثانیه، مسافت 300 متر را طی کند. در بخش جلو، یک اسپلیتر جدید ساخته شده از فیبر کربن و کولار، داون‌فورس زیادی برای چسباندن این ابرخودروی موشک مانند روی پیست، تولید می‌کند.

اگرچه با نگاهی به تصویر خودرو ممکن است پیدا کردن شباهتی بین آن و چارجر SRT هل کت کار سختی به نظر بیاید، ولی در طراحی بخش جلو و دیگر عناصر طراحی آن از خودروی مذکور الهام گرفته شده است.

این ابرخودروی مسابقه‌ای 10 هزار اسب بخاری امروز در باندیمر رونمایی خواهد شد.

دیدگاه کاربران