آغاز فروش از پاییز امسال در چین

رونمایی از پورشه ماکان 2019

6 مرداد 1397 13:08

مانند کاین، پروژه کراس‌اور ماکان هم موفقیت بزرگی برای پورشه بوده است. این خودرو پرفروش‌ترین مدل پورشه محسوب می‌شود و فقط در سال 2017، شرکت بیش از 97 هزار دستگاه از آن را توانسته بفروشد. نسل فعلی ماکان که سال 2015 معرفی شده، اکنون در میانه عمر خود قرار دارد و برای بالا نگه داشتن فروش آن، پورشه یک فیس‌لیفت جزئی برای کراس‌اور کوچک خود عرضه کرده است.

این خودرو هم در طراحی ظاهری، هم در امکانات و تجهیزات و هم در بخش پیشرانه‌ها تغییراتی داشته استپورشه روز چهارشنبه این نسخه به‌روز شده ماکان را در شانگهای رونمایی کرد. تقریباً یک‌سوم فروش این خودرو متعلق به بازار چین است و تحویل نخستین مدل‌های آن در این کشور اواخر پاییز امسال شروع خواهد شد. اولین نمونه‌های آن اوایل سال 2019 وارد بازار آمریکا می‌شوند.

پورشه در حال حاضر جزئیات زیادی، حداقل تا چند هفته مانده به زمان ورود به بازار منتشر نکرده، گرچه این خودروساز آلمانی قبلاً گفته بود که مخصوصاً در بخش پیشرانه‌های ماکان 2019، شاهد بهبود عملکرد قابل‌توجهی خواهیم بود. مدل فعلی ماکان خروجی قدرت مختلفی بین 252 تا 440 اسب‌بخار دارد. قوی‌ترین نسخه پیشرانه آن یک شش سیلندر خورجینی توربو دوقلو است که همراه با پکیج Performance عرضه می‌شود.

ماکان 2019 به چراغ‌های LED جدید در جلو و عقب مجهز شده است. چراغ‌های عقب ماکان مشابه کاین و پانامرا، به‌صورت یک نوار بوده و کل عرض خودرو را پوشانده است. تغییراتی هم روی برخی بخش‌های بدنه آن اعمال شده تا خودرو ظاهری اسپرت‌تر داشته باشد. اگر بخواهیم جزئی‌تر بگوییم، قسمت جلوی ماکان 2019 ظاهری عریض‌تر و درعین‌حال خوابیده‌تر دارد. طراحان پورشه همچنین دو مدل رینگ 20 و 21 اینچی مشابه آنچه روی خودروهای اسپرت این شرکت دیده‌ایم برای ماکان 2019 تدارک دیده‌اند.

داخل کابین، بزرگ‌ترین تغییر اضافه شدن یک صفحه‌نمایش 11 اینچی اطلاعات سرگرمی جدید با منوهای قابل سفارشی‌سازی است. در این سیستم قابلیت فعال‌سازی با فرامین صوتی بسیار بهتر شده و همچنین سیستم مسیریاب آن به‌روزرسانی‌های ترافیک لحظه‌ای بهتری دارد. یکی از عناصر اصلی آن سیستم Here Cloud است که با دریافت اطلاعات از سایر خودروها، داده‌های ترافیکی بسیار دقیق‌تری در اختیار راننده قرار می‌دهد. پورشه ماکان 2019 همچنین به یک اپلیکیشن جدید به نام Offroad Precision مجهز شده که راننده‌ها می‌توانند به کمک آن، از تجارب جذاب رانندگی آفرود خود فیلم‌برداری کنند.

پورشه همچنین مجموعه سیستم‌های کمکی رانندگی الکترونیکی خودرو را به‌روز کرده است. از آن جمله می‌توانیم به سیستم کمکی ترافیک سنگین اشاره کنیم. این سیستم می‌تواند تا سرعت 60 کیلومتربرساعت کنترل گاز و ترمز را به عهده بگیرد. سیستم مذکور همچنین قادر است کنترل برخی قابلیت‌های ساده فرمان را در سرعت‌های پایین انجام دهد.

هنوز اطلاعاتی در مورد عملکرد و مشخصات فنی آن در دست نیست. البته پورشه اشاره کرده که به‌منظور بهبود فرمان‌پذیری خودرو و راحتی سرنشین‌ها در داخل کابین، تغییراتی روی شاسی آن اعمال کرده است. استفاده از  طراحی تایر جدید همچنین سبب بهبود پویایی خودرو شده و مانند دیگر مدل‌های اسپرت پورشه، در ماکان 2019 هم از تایرهای پهن‌تر در عقب استفاده شده است.

دیدگاه کاربران