هم قیمت با فورد فیستا

تولید محدود رینگ‌های خاص ABT

8 مرداد 1397 11:05

تیونر آلمانی ABT Sportsline چند وقتی می‌شود با پروژه‌های جذاب خود، توجه همه را به خود جلب کرده است. اخیراً این شرکت با همکاری آئودی از یک نسخه ویژه RS6 آوانت پرفورمنس 695 اسب‌بخاری با نام Nogaro Edition رونمایی کرده بود. همین چند وقت پیش هم آن‌ها یک نسخه هیبریدی از آئودی استیشن مذکور را با 1018 اسب‌بخار قدرت طراحی کرده بودند.

این رینگ‌های فیبر کربنی آیرودینامیکی را تیونر ABT Sportsline در تعداد محدود قصد دارد به قیمت سرسام آورد 13600 دلار بفروشد.این خودروی خانوادگی سریع آئودی بعدها همچنین به‌عنوان مدل پایه برای یک پروژه دیوانه‌کننده دیگر که برای جان السون (Jon Olsson) طراحی شده بود، استفاده شد. این پروژه که فینیکس نام داشت، ماه فوریه رونمایی شد و به برخی قطعات و امکانات ویژه از جمله دو جفت رینگ بسیار خاص مجهز بود. اکنون که تقریباً شش ماه از آن تاریخ می‌گذرد، خبری منتشر شده که رینگ‌های مذکور قرار است به میزان محدود و برای دو مدل RS4 آوانت و RS5 کوپه تولید شوند. این رینگ‌های 21 اینچی رنگی طلایی داشته و برای خرید ست کامل آن‌ها، باید 11 هزار و 690 یورو هزینه کنید. در کشور آلمان، با این میزان پول می‌توانید مدل پایه فورد فیستا جدید را بخرید.

چه چیزی این رینگ‌ها را ویژه کرده که ارزش این‌همه هزینه را دارد؟ این رینگ بر پایه سری GR شرکت ساخته‌ شده، ولی به‌عنوان رینگی آیرودینامیکی، از جنس فیبر کربن است و طراحی مشابهی با رینگ خودروهای فرمول E دارد. این رینگ خاص نخستین بار در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی شد و ABT بازخوردهای خوبی دریافت کرد. اتفاقی که نهایتاً مدیران این تیونر باواریایی را راضی کرد تا یک سری تولید محدود از آن را روانه بازار کنند.

ABT می‌گوید این رینگ‌ها، همانند رینگ‌های استفاده شده در پروژه فینیکس کاملاً دست‌ساز هستند. تصاویر این رینگ‌ها را می‌توانید روی RS4-R و RS5-R که به ترتیب مبتنی بر RS4 آوانت و RS5 کوپه ساخته شده‌اند ببینید. پرداخت تقریباً 13 هزار و 600 دلار برای دو جفت رینگ جدید شاید کار هرکسی نباشد، ولی باید اعتراف کنیم که ظاهری بسیار فوق‌العاده و کم‌نظیر به این دو خودرو داده‌اند.

دیدگاه کاربران