به مناسبت یادبود یک دهه فعالیت Squadra Corse

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو اوو

8 مرداد 1397 14:21

بخش خودروهای مسابقه‌ای لامبورگینی (Squad Corse)، به مناسبت یادبود یک دهه فعالیت افتخارآمیز خود تصمیم گرفته دهمین نسخه از مدل تولید محدود و سفارشی لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو اوو (Super Trofeo Evo) را معرفی نماید.

هوراکان سوپر تروفئو اوو بیان جدیدی از همکاری میان بخش خودروهای مسابقه‌ای لامبورگینی و دپارتمان تحقیق و توسعه این شرکت ارائه می‌دهد. این خودروی تولید محدود که در جریان مراسم گرامیداشت مسابقات 24 ساعته Spa-Francorchamps معرفی شد، پوشش سفارشی خاکستری بر تن دارد که با رنگ سبز براق قطعات آیرودینامیکی اضافه شده به بدنه همچون ورودی هوای جلو، باله عقب و رکاب‌های جانبی تضاد جالبی ایجاده کرده است. طراحان همچنین از نوار سه رنگ (به رنگ‌های پرچم ایتالیا) روی بدنه خودرو استفاده کرده‌اند که از روی کاپوت شروع شده و تا ورودی هوای جانمایی شده روی سقف امتداد می‌یابد.

غیر از پوشش سفارشی این هوراکان ویژه، می‌توان به پلاک اختصاصی آن اشاره کرد که نشان‌دهنده شماره تولیدی خودرو یعنی اولین از میان 10 دستگاه است. همچنین گواهی معتبر و مخصوصی برای این خودرو صادر شده که امضای مدیرعامل لامبورگینی یعنی آقای استفانو دومنیکالی ((Stefano Domenicali، مائوریتزیو رجیانی (Maurizio Reggiani) به عنوان مدیر بخش فنی لامبورگینی و رییس بخش خودروهای مسابقه‌ای این برند یعنی آقای جیورجیو سانا (Giorgio Sanna) را در پای خود دارد. خریدار خوش‌شانس این خودرو یک لباس مسابقه‌ای دست‌دوز با نشان OMP نیز دریافت خواهد کرد.

همانند مدل استاندارد هوراکان، نسخه سوپر تروفئو اوو نیروی حرکت خود را از پیشرانه 5.2 لیتری تنفس طبیعی ده سیلندر تامین می‌کند که قدرتی برابر با 630 اسب‌بخار تولید می‌کند. این پیشرانه قدرتمند به جعبه‌دنده‌ای شش سرعته و سکوئنشال متصل شده است که به واسطه آن نیرو را به چرخ‌های عقب خودرو ارسال می‌کند. از آنجایی‌که این خودرو برای حضور در پیست و شرکت در مسابقات آماده گشته، سامانه تعلیق آن هم به کمک ضربه‌گیرهای Ohlins و انتی‌‌رول بارهای قابل تنظیم تقویت شده است.

لامبورگینی هوراکان سوپر تروفئو همچنین به دریچه خروج اضطراری روی سقف مجهز شده و در داخل کابین آن نیز صندلی‌های مسابقه‌ای مورد تایید FIA نصب شده که مجهز به کمربندهای ایمنی با شش یا هفت نقطه اتصال ایمنی هستند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به فرمان مسابقه‌ای، داشبورد با پوشش آلکانترا و چرخ‌های 18 اینچی پوشیده در تایرهای پیرلی از نوع P Zero DHD2 اشاره کرد.

همانطور که قبلاً گفته شد از این خودرو تنها به تعداد ده دستگاه ساخته خواهد شد.

 

دیدگاه کاربران