قیمت ارزان تنها راهکار

بررسی شانس موفقیت چینی‌ها در بازار آمریکا

9 مرداد 1397 13:38

بیایید واقع‌بین باشیم، دیر با زود، خودروهای چینی بالاخره راه خود را به بازار آمریکا پیدا خواهند کرد و با وقوع این اتفاق، بخشی قابل‌توجه از بازار این کشور را به دست خواهند گرفت. ولی تا آن زمان، آمریکایی‌ها برای رانندگی با خودروها چینی باید این همه راه تا کشور چین سفر کنند.

طبق این نظرسنجی، 35 درصد آمریکایی‌ها به‌هیچ‌وجه خودرو چینی نمی‌خرند، 28 درصد ممکن است بخرند و 37 درصد هنوز مطمئن نیستند.به‌هرحال، زمانی که برندهای چینی وارد بازار آمریکا شوند، باید آمادگی عدم استقبال بخشی از بازار از محصولات خود را داشته باشند. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، طبق یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط اتولیست، بیش از یک‌سوم آمریکایی‌ها (35 درصد) اعلام کرده‌اند که به خرید خودروهای چینی حتی فکر هم نخواهند کرد. نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرده که 28 درصد از 1565 شرکت‌کننده گفته‌اند ممکن است روزی خودروی چینی بخرند. از سویی دیگر، 37 درصد از شرکت‌کنندگان هم نظر ممتنع داشته‌اند.

در پاسخ به سؤالی در مورد دلایل نخریدن خودروهای چینی، پاسخ‌دهندگان 24 درصد کیفیت ساخت، 21 درصد ایمنی و 15 درصد دیگر نبود شبکه نمایندگی را ذکر کرده‌اند. جالب است بدانید که بیشتر کسانی که اعلام کرده‌اند احتمال دارد خودروهای چینی را بخرند، در حال حاضر مالک یک خودروی کره‌ای هستند. از سویی دیگر، مالکان خودروهای آمریکایی کمترین احتمال را برای خرید این خودروها داده‌اند.

در میان کسانی که مالک یک خودرو با برندی اروپایی هستند، 29 درصد گفته‌اند که ممکن است روزی خودروی چینی بخرند. درعین‌حال، 34 درصد هم اعلام کرده‌اند که در این مورد هنوز مطمئن نیستند. 37 درصد هم پاسخشان منفی بوده است. در پاسخ به سؤال مرتبط با دلیل خرید خودروی چینی، طبیعتاً 40 درصد مردم قیمت را به‌عنوان مهم‌ترین علت ذکر کرده‌اند و بعد از آن، تکنولوژی و ایمنی با 18 و 15 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

برندهای چینی بسیاری در حال تلاش برای ورود به بازار آمریکا طی چند سال آینده هستند. بسیاری از این شرکت‌ها، مانند گک‌موتورز و جیلی برای افزایش کیفیت محصولات خود، به همکاری‌های مشترک و قراردادهای جوینت‌ونچر با برندهای خودروساز اروپایی و آمریکایی روی آورده‌اند. گک‌موتورز و لینک‌اند کو (Lynk & Co) ظاهراً اولین برندهای چینی خواهند بود که تا قبل از سال 2020 وارد بازار آمریکا می‌شوند. با نگاهی به نتایج این نظرسنجی، به نظر می‌رسد تنها بخشی که چینی‌ها احتمالاً بتوانند روی آن مانور بدهند، بحث قیمت‌گذاری رقابتی است.

دیدگاه کاربران